פצוע הפיגוע שחזר ללכת, שב לארץ: "מאמין בכל הלב שאצליח"

בניה פרץ שנפצע קשה בפיגוע בצומת תפוח, נחת הבוקר לאחר טיפול חדשני בתאילנד: "מרגש לחזור, מאמין שאחזור ללכת". יוסי דגן, שקיבל את פניו על כבש המטוס: "מבטיח לך שעוד נרוץ יחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 15:37 כז באלול התשפג

פצוע הפיגוע שחזר ללכת, שב לארץ: "מאמין בכל הלב שאצליח"
בניה ברץ ואביו בנתב"ג | , צילום: רועי חדי

שנתיים חלפו מהפיגוע הקשה בצומת תפוח בו נהרג יהודה גואטה הי"ד ונפצע באורח קשה בניה פרץ והפך למשותק בכל גופו למעט היכולת להזיז את עיניו. בפעם הראשונה מאז יצא לטיפול, בניה נחת היום בישראל יחד עם אביו לאחר שסיים את השלב הראשון בשיקום ארוך שעבר אצל מיטב המומחים בתאילנד שניסו לסייע לו להחזיר את היכולת להזיז את אברי גופו ולחזור לדבר. הטיפול הושג בזכות מימון המונים שמומן על ידי רבים מאזרחי המדינה ובהם קבוצה גדולה מתושבי השומרון כדי להביא אותו לניתוח ושיקום.

היום, לאחר סיום השלב הראשון של התהליך הארוך בתאילנד, חזר בניה לראש השנה לשהות עם משפחתו והתקבל בשדה התעופה במחיאות כפיים בריקודים שלטים והתרגשות על ידי תושבי השומרון בהם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שמלווה את בניה עוד מיום הפיגוע.

על כבש המטוס |

על כבש המטוס | צילום: רועי חדי

"מאמין בכל הלב שאני אצליח"

בניה פרץ תיאר את תחושותיו ואמר כי "זו הייתה תקופה שאתה מרגיש בה הרבה לבד ויש הרבה עליות וירידות, מרגש לחזור לארץ, לראות את המשפחה, את החברים, לשאוב כוחות לתהליך להמשך, אנחנו רק באמצע ואני מאמין בכל הלב שאני אצליח".

עופר, אביו של בניה, אמר: "אני רוצה להודות לאנשים שהגיעו לפה, ליוסי דגן ראש מועצת שומרון, שמלווה אותנו לראש ישיבת איתמר לצביקה גולדברג שהגיע לבנגקוק ללוות אותנו. אני כולי נפעם, הלב שלי מתרחב. עברנו מסע של 5 חודשים, רחוקים מהבית, רחוקים מהמשפחה, מהחברים, מהארץ, מהעם. וברוך השם אנחנו מרגישים שכל יום הייתה התקדמות, כל דקה. בניה לא הפסיק לחייך לרגע, הוא ראה שהתהליך הזה מקדם אותו ואנחנו רואים את הגאולה. בע"ה בניה יחזור לעמוד על הרגליים. ניצחנו ונמשיך לנצח".

"ההתיישבות בשומרון וכל עם ישראל מתפללים להחלמתך"

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן אמר לבניה עם פגישתם: "סיכמנו כשהיית בטיפול נמרץ בבילינסון שאנחנו נרוץ ביחד. התחלתי להתאמן כי ההשראה ההתמדה האמונה והנחישות שלך הם השראה לכולנו. אתם הייתם רחוקים פיזית אבל לא הייתם רחוקים בלב, כל ההתיישבות בשומרון וכל עם ישראל מתפללים להחלמתך".

נזכיר כי בניה פרץ נפצע בפיגוע ירי בצומת תפוח ב-11 במאי 2021. הוא נפצע קשה כשמחבל הגיע עם רכבו וירה באקדח מטווח קצר לעבר אנשים שעמדו בתחנת אוטובוס בצומת. חברו הטוב של בניה, יהודה גואטה ז"ל, בן 19 מירושלים, נפצע אנושות ומת מאוחר יותר מפצעיו. בניה היה בסכנת חיים חמורה, אך הוא הצליח בנס לצאת מסכנת חיים ויצא לתהליך שיקום ארוך.