עמית סגל: זה מה שעומד מאחורי ההודעה החריפה של סמוטריץ'

המשבר בממשלה סביב סוגיית הנשק לרשות הפלשתינית נראה תמוה לאור ההכחשה של נתניהו, הפרשן עמית סגל טוען שאת הסערה הציתה פגישה שהתקיימה אתמול

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 13:53 כז באלול התשפג

עמית סגל: זה מה שעומד מאחורי ההודעה החריפה של סמוטריץ'
עמית סגל, תוקף את זילבר, צילום: Hadas Parush/Flash90

פרסומים על אישור ישראלי להעברת נשק לרשות הפלשתינית עוררו משבר בקואליציה והביאו את סביבת סמוטריץ' להוציא הודעה חריפה במיוחד נגד ראש הממשלה נתניהו, שמיהר להכחיש את הפרסום. הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר מה הצית את המשבר.

עמית סגל: "מאחורי ההודעה החריפה של הציונות הדתית"

סגל כתב בערוץ הטלגרם שלו כי, "מאחורי ההודעה החריפה של הציונות הדתית עומדת פגישה שהתקיימה אתמול בין ראש המלל הנגבי והשרים שיקלי וסטרוק. בפגישה, לדברי נוכחים, הבהיר הנגבי שאין כל טעם להתנגד להעברת שיריוניות וגם נשק, וטען שתפיסה אחרת היא מיושנת ומנותקת מהמתרחש".

השר בצלאל סמוטריץ

השר בצלאל סמוטריץ', זעם, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

כאמור, הדיווחים הביאו להודעה חריפה מצד הציונות הדתית: :בסביבת סמוטריץ׳ לא הכירו את המהלך והוא רותח מזעם.ההערכה בסביבת סמוטריץ׳ שצעדי חימוש הרש"פ כמו גם הצעדים בבית הנשיא הם תשלום לבני גנץ כדי להקים יחד איתו ממשלת שמאל שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו. סמוטריץ' מכנס התייעצות דחופה הבוקר".

ההחלטה של הציונות הדתית

נתניהו הכחיש את הדברים ואמר: "אין גבול לפייקניוז, אז הנה העובדות, מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית. מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון בני גנץ (בממשלת בנט-לפיד) בינואר 22, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו". כעת בציונות הדתית עוד בוחנים את האירוע מול הרש"פ, הודיעו לח"כים על עוצר ראיונות.