העיתונאי החרדי התעמת עם ינון מגל: "היה כאן ניסיון להתגרות"

אריה ארליך, עורך המגזין "משפחה", מסביר בריאיון את ציוציו החריפים שהגיעו אחרי ההודעה הרשמית של נתניהו לפיה הקב"ה לא תמיד הגן על עם ישראל: "נתניהו לא טירון בפוליטיקה וידע שזו אמירה בעייתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 13:53 כה באלול התשפג

העיתונאי החרדי התעמת עם ינון מגל: "היה כאן ניסיון להתגרות"
אריה ארליך עורך מגזין "משפחה", צילום: צבי מילר

"אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו. הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה", אמר אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו והרגיז לא מעט בקרב פוליטיקאים ועיתונאים חרדים. אחד מהם הוא העיתונאי החרדי ועורך המגזין "משפחה", אריה ארליך, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "'ראש המחנה האמוני' פוער את פיו בדברי כפירה חמורים. חצוף ומחוצף, גס רוח". היום (ב') הוא התייחס לדבריו בהרחבה.

ראש הממשלה נתניהו | הורה למשרדי הממשלה לסייע

ראש הממשלה נתניהו | צילום: Alex Kolomoisky/POOL

"הלוואי ואזכה לרגע כזה עם נתניהו"

ארליך התראיין אצל ינון מגל ובן כספית ב-103FM. "אני נמצא במחנה הימין, אבל נאמנותי לביבי לא קודמת לנאמנותי לאלוקיי ישראל", אמר. מגל שאל על הנחת התפילין שקיים ארליך עם אהרון ברק, וארליך השיב: "כאשר אהרן ברק מניח תפילין זה רגע יהודי מזוקק, שהלוואי ואזכה לרגע כזה עם נתניהו שבכל שנותיו כראש ממשלה לא ראינו אותו פעם אחת מניח תפילין.

לשאלה האם היה מדבר בצורה דומה על רב גדול השיב ארליך: "נתניהו הוא גדול בישראל? נתניהו הוא פוליטיקאי ולא גדול בישראל".

נשיא העליון לשעבר, השופט אהרון ברק

נשיא העליון לשעבר, השופט אהרון ברק | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"נתניהו לא טירון בפוליטיקה וידע שזו אמירה בעייתית"

בהמשך הסביר ארליך כי נתניהו "לא רק מעד בלשונו, הוא אמר את הדברים בישיבת הממשלה ואמרתי 'נו נפלט לו'. אבל אחר הצהריים זה יצא בהודעה רשמית. היה כאן ניסיון להתגרות. נתניהו לא טירון בפוליטיקה וידע שזו אמירה בעייתית. הוא רצה שלצד העובדה שהוא עזר לחסידים לנסוע לאומן שיזכרו שהוא נגד בצורה הכי חריפה ובוטה שיש", טען ארליך.

בהמשך, הדגיש: "ברור שיהודים באירופה חוו את השואה לפני שמונים שנה, והיו רגעים קשים גם בארץ ישראל. אין לנו תמיד הגנה אוטומטית וצריך לייחל להגנה האלוקים, אבל באופן כזה לא מתבטאים", חזר והתייחס לדברי נתניהו. לא אומרים 'אלוקים לא מגן', הקב"ה תמיד מגן על עמו. נתניהו התריס כלפי שמיא".