תנאי האסירים הביטחוניים לא יוחמרו: נתניהו דחה את הבקשה של בן גביר

למרות הוראתו של השר לבטחון לאומי, ראש הממשלה החליט לדחות את הרעת התנאים של האסירים הביטחוניים ולאפשר להם פגישת משפחות פעם בחודש | הרמטכ"ל: "יש הרבה בנזין על הרצפה, צריך לקחת את הגפרורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 20:25 כד באלול התשפג

תנאי האסירים הביטחוניים לא יוחמרו: נתניהו דחה את הבקשה של בן גביר
אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

נתניהו החליט היום (א') לדחות את ההחמרה בתנאי האסירים הביטחוניים, החמרה עליה הורה בן גביר. לפני כשבוע וחצי הורה בן גביר לשב"ס לאפשר ביקור משפחות אסירים ביטחוניים רק פעם בחודשיים ולא פעם בחודש. לדברי השר, החוק מורה כי ביקור משפחות יתאפשר רק פעם בחודשיים - בעוד בשב"ס התירו מפגש כזה פעם בחודש.

בן גביר: "הקונספציה נכשלה - המלך הוא עירום", הרצי הלוי: "חיי אזרחים חשובים יותר משינוי תנאים"

בישיבה בה הורה נתניהו על ביטול ההחמרה של בן גביר, נכחו גם שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. "חיי אזרחים קודמים ודווקא בגלל זה צריך לשנות תנאי המחבלים. המחבלים בבתי הכלא חוזרים לפיגועים. הקונספציה נכשלה - המלך הוא עירום. כשהם שם לא גרוע להם ומשתלם לחזור לרצוח. כל פעם זה לא העיתוי ועכשיו כמובן זה בטח לא העיתוי, תנו לי פעם אחת שאמרתם שזה העיתוי. נרצחים פה אנשים ואף פעם לא אמרתם שזה העיתוי", אמר בן גביר בישיבה.

ראשי מערכת הביטחון התנגדו לשינוי הסטטוס קוו, וגלנט תקף את בן גביר: "לא יכול להיות שאחרי שהתקבלה החלטה ביום חמישי וסוכם לעשות דיון בעניין האסירים, השר בן גביר מקבל החלטה עצמאית". הרצי הלוי אמר בישיבה כי "יש הרבה בנזין על הרצפה. צריך לקחת את הגפרורים. חיי אזרחים חשובים יותר משינוי תנאים של אנשים שגם ככה בבתי הכלא. בעניין האסירים נכון לדון אחרי החגים בגלל זה".

קרב הודעות הדוברות: בן גביר נגד נתניהו

מלשכת בן גביר נמסר בתגובה: "בניגוד לתדרוכים מלשכת ראש הממשלה, להחלטת השר, המבוססת על פקודת נציבות שירות בתי הסוהר, מעמד של חוק שרירה וקיימת. סוכם בדיון כי לשכת ראש הממשלה תפנה ליועצת המשפטית לממשלה, שתכריע במחלוקת בעניין ביקורי אסירים, כאשר השר מתבסס על החוק בהחלטתו לקבוע שהביקורים יהיו פעם בחודשיים".

בלשכת נתניהו הגיבו על הודעת בן גביר: "ההחלטה בענייני אסירים ביטחוניים תתקבל אך ורק על ידי ראש הממשלה והקבינט".