בן גביר נגד שב"ס: פועל בניגוד לנהלים

בעוד בשירות בתי הסוהר מתירים ביקור משפחות של אסירים ביטחוניים פעם בחודש, לטענתו של השר לבטחון לאומי החוק מתיר מפגש כזה רק פעם בחודשיים: "ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/23 14:07 טו באלול התשפג

בן גביר נגד שב"ס: פועל בניגוד לנהלים
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר, הורה לשב"ס לאפשר ביקור משפחות אסירים ביטחוניים רק פעם בחודשיים ולא פעם בחודש כפי שנהגו. לדברי בן גביר, החוק מורה כי ביקור משפחות יתאפשר רק פעם בחודשיים - בעוד בשב"ס התירו מפגש כזה פעם בחודש.

"אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק"

"כאנשי חוק, וכשר הממונה על מערכת אכיפת החוק, אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר, הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש", כתב בן גביר בטוויטר.

מחבלים בכלא הישראלי. ארכיון

מחבלים בכלא הישראלי | ארכיון, צילום: פלאש 90

"ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק. כל גוף שלטוני חייב לפעול בהתאם לנהלים, לפקודות ולחוק", כתב השר.

בן גיבר: "המדיניות שלי להחמיר עם מחבלים"

נזכיר כי השבוע בן גביר התערב בעניין מנגנון שחרור מינהלי לאסירים ביטחוניים בשל צפיפות ועומס במתקני הכליאה של שב"ס, והורה כי אסירים בטחוניים לא ישוחררו. "במדינה נורמלית מי שמבצע עבירה ביטחונית לא מקבל שחרור מינהלי גם אם הוא לא רצח! המדיניות שלי להחמיר עם מחבלים".