נתניהו כתב כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו" - ועורר סערה

לקראת נסיעתם של אלפי מאמינים לציון רבי נחמן באומן, ראש הממשלה הזהיר: "שם או מקלטים ואין הגנות, הקב"ה לא תמיד הגן עלינו" | בש"ס נזעקו, העיתונאי החרדי תקף: "חצוף ומחוצף, גס רוח. תתבייש, ביבי. אינך ראוי לאמוננו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 19:26 כד באלול התשפג

נתניהו כתב כי "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו" - ועורר סערה
נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית היום (א') החלטה המטילה על שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, לגבש תוכנית פעולה לסיוע והקלת תנאי השהיה במעברי הגבול היבשתיים לנוסעים ישראלים לאומן, אשר תגובש בשיתוף משרד החוץ שיבצע את התיאום הנדרש עם ממשלת אוקראינה ועם מדינות המעבר הרלוונטיות. לצד ההחלטה, ראש הממשלה ביקש להעביר מסר לטסים - ועורר מחלוקת.

נתניהו: "אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם"

במסגרת הדיון, הסביר ראש הממשלה נתניהו כי בשיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבהיר הנשיא כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום וכל שכן לתיירים מבחוץ. בהודעה שהוציאה לשכתו נכתב כי "אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו".

אומן, השנה יבקרו פחות מאמינים?

אומן | צילום: Flash90

בהמשך ההודעה נכתב בזו הלשון: "הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה. יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות - שם או מקלטים ואין הגנות".

ש"ס: "הקב"ה תמיד הגן על עם ישראל"; העיתונאי החרדי: "חצוף ומחוצף, גס רוח"

מתנועת ש"ס נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "הקב"ה תמיד הגן על עם ישראל בכל הגלויות ובכל הרדיפות, וזו הסיבה שעם ישראל הוא היחיד השורד באורח פלא כבר אלפי שנים, בעוד עמים רבים וחזקים נכחדו. כמובן, התנאי להשגחה האלוקית הוא דבקות באמונה ושמירת התורה והמצוות כפי שהעם היהודי עושה מאז היותו לעם".

גם העיתונאי החרדי אריה ארליך, עורך העיתון "משפחה", צייץ בחריפות נגד נתניהו: "בלי קשר לנסיעה לאומן, כש"ראש המחנה האמוני" פוער את פיו בדברי כפירה חמורים והכל בהודעה רשמית מטעם לשכת ראה"מ - כל תאוריית ישראל המתוקה קורסת כמגדל קלפים".

"במקום בו יש חילול השם ודיבור גס וחצוף כלפי שמיא - אין חולקים כבוד לביבי. חצוף ומחוצף, גס רוח. תתבייש, ביבי. אינך ראוי לאמוננו", סיים ארליך. בציוץ נוסף כתב ארליך: "הגיע זמן גנץ".