סטרוק הצביעה נגד השר החרדי: "אל תסכנו את חייכם"

בתקציב של 4 מיליון ש"ח: הממשלה אישרה את סמכויות השר פרוש בהיערכות לנסיעת ישראלים לאומן. השרה סטרוק הצביעה נגד: "יש מספיק מקומות תפילה אחרים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/09/23 15:42 כד באלול התשפג

סטרוק הצביעה נגד השר החרדי: "אל תסכנו את חייכם"
אורית סטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית היום (א') החלטה המטילה על שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, לגבש תוכנית פעולה לסיוע והקלת תנאי השהיה במעברי הגבול היבשתיים לנוסעים ישראלים לאומן, אשר תגובש בשיתוף משרד החוץ שיבצע את התיאום הנדרש עם ממשלת אוקראינה ועם מדינות המעבר הרלוונטיות.

4 מיליון לטיסות לאומן

לצורך ביצועה של החלטת הממשלה, משרד ירושלים ומסורת ישראל יקצה סך של 4 מיליון שקלים מתוך התקציב שלו. בהחלטה מובהר כי אין בפעולות שיבוצעו כדי להטיל אחריות מכל סוג שהוא על ממשלת ישראל בגין נסיעות של אזרחים ישראליים ליעד המדובר.

מאיר פרוש

מאיר פרוש, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סטרוק נגד ההצעה: "אל תסעו לשם"

השרה אורית סטרוק הצביעה בממשלה נגד ההחלטה על תיקצוב הנסיעה לאומן השנה. לדבריה, בזמן שאוקראינה תחת מלחמה ומתקפות טילים, ללא מקלטים או היערכות סבירה כלשהי למיגון. "אסור שישתמע כאילו ממשלת ישראל מגבה נסיעה מסוכנת כזו. יהודים יקרים, אל תסעו לשם, אל תסכנו את חייכם יש מספיק מקומות תפילה אחרים".

אומן בערב ראש השנה

אומן בערב ראש השנה, צילום: Flash90

השר פרוש אמר בדיון: "המשימה שלנו היא אחת. למנוע משבר הומניטרי בגבולות. על כן הצעת המחליטים תאפשר הקמת מתחמי ויסות קהל בגבולות אוקראינה, נוכחות של נציגים דוברי עברית ונציגים דוברי השפה המקומית לניהול המתחמים, סיוע לקידום הליכים בתיאום עם הממשל ואנשי הביטחון המקומיים, ביצוע פעולות הסברה לקהל הנוסעים, הקמת חדר מצב ושליטה בישראל, סיוע בהכוונת קהל לגבולות ולמתחמים שיוגדרו לצורך ויסות ובידוק ועוד".