מלחמה באירופה

ברקע ההסכם עם רוסיה: נתניהו שוחח עם זלנסקי

ראש הממשלה שוחח עם נשיא אוקראינה והשניים דיברו על המשך הסיוע הישראלי לאוקראינה, כמו גם על הצורך להבטיח את ההגעה של מתפללים לאומן השנה | השר פרוש: "מדובר במהלך חשוב לשיפור היחסים בין המדינות והעמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/23 18:25 כא באלול התשפג

ברקע ההסכם עם רוסיה: נתניהו שוחח עם זלנסקי
נתניהו וזלנסקי, ארכיון | , צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (ה') עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. אתמול חתמו ישראל ורוסיה על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הפקת קולנוע והיום הגיעה התגובה הנזעמת של שגרירות אוקראינה בישראל.

"מהלך חשוב לשיפור היחסים בין המדינות והעמים"

בשיחתם דיברו נתניהו וזלנסקי על המשך הסיוע הישראלי לאוקראינה לרבות לפליטים מאוקראינה השוהים בישראל, וכן, על המשך קידום סיוע בפיתוח וקידום מערכות הגנה אזרחיות. ראש הממשלה העלה גם את הצורך להבטיח ככל הניתן את ההגעה של מתפללים לאומן השנה "במטרה להבטיח את חופש הפולחן".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, הודה לראש הממשלה ששוחח עם נשיא אוקראינה. "מדובר במהלך חשוב לשיפור היחסים בין המדינות והעמים", אמר השר. "אני מברך את ראש הממשלה על התגייסותו למאמץ לסייע בהסדרת נסיעתם של עשרות האלפים לאומן לתפילות ראש השנה, שתמנע בעז"ה משבר המוניטרי בגבולות אוקראינה". פרוש הודה גם לשר החוץ אלי כהן וציין כי המטרה היא להקל את המעבר דרך מולדובה, פולין והונגריה, עמן הגיעה ישראל להסדרים בפעילות הגבולות.

השר מאיר פרוש

השר מאיר פרוש | צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

"ישראל משתפת פעולה עם המדינה האכזרית הזו"

כאמור, מוקדם יותר הגיבה שגרירות אוקראינה לשיתוף הפעולה החדש של ישראל ורוסיה בתחום הקולנוע. "ממש באותו היום שבו פגעה רקטה רוסית בשוק הומה אדם בדונבאס שבאוקראינה, שוב הרגה ופצעה עשרות אזרחים חפים מפשע, חתמה ממשלת ישראל על הסכם שיתוף פעולה בתחום הקולנוע עם מבצעי התעמולה הרוסים. בתקופה שבה רוסיה מסלימה את התקפותיה באוקראינה מדי יום וגוזלת את חייהם של אנשים חפים מפשע, ישראל משתפת פעולה עם המדינה האכזרית הזו, הידועה במאמציה הקולנועיים שמטרתם להפיץ תעמולה מלחמה".

לדברי השגרירות, בעוד שהקהילה הבינלאומית מבודדת את רוסיה כדי להוכיח שפעולותיה אינן מקובלות על החברה המערבית, ישראל נוהגת בצורה הפוכה. "נראה שישראל מציעה פלטפורמות נוספות למדינה התוקפנית להפצת רעיונותיה הרעילים", נכתב. "לכן, אנו קוראים לממשלת ישראל להבין סוף סוף שהתמקדות בעוול שנעשה על ידי ההנהגה הרוסית היא דרך הפעולה הנכונה, במקום לחתום איתם על הסכמים מפוקפקים".