מלחמה באירופה

באוקראינה תוקפים: "ישראל משתפת פעולה עם המדינה האכזרית הזו"

שגרירות אוקראינה תקפה את ההסכם עליו חתמו אתמול מדינות רוסיה וישראל, שיאפשר לשתיים לשתף פעולה בתחום הקולנוע. בתגובה הזועמת נכתב: "ישראל משתפת פעולה עם המדינה הידועה במאמציה הקולנועיים שמטרתם להפיץ תעמולה מלחמה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/23 15:21 כא באלול התשפג

באוקראינה תוקפים: "ישראל משתפת פעולה עם המדינה האכזרית הזו"
שר החוץ כהן ונשיא אוקראינה זלנסקי, צילום: יוסי פונס, לע"מ

בזמן שבעולם מטילים סנקציות רחבות על רוסיה, שרת התרבות הרוסית אולגה ליובימובה ושגריר ישראל במוסקבה אלכס בן צבי חתמו אתמול על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הפקת קולנוע. ההסכם מעודד יצירת סרטי קולנוע משותפים ומאפשר גישה לבמאים לארכיונים בשתי המדינות. שגרירות אוקראינה בישראל הגיבה היום (ה') להסכם שנחתם בין שתי המדינות. הערב צפויה להיערך שיחה טלפונית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי.

"ישראל משתפת פעולה עם המדינה האכזרית הזו"

"אנחנו כבר לא יודעים איך להגיב", נכתב בפתח התגובה. "ממש באותו היום שבו פגעה רקטה רוסית בשוק הומה אדם בדונבאס שבאוקראינה, שוב הרגה ופצעה עשרות אזרחים חפים מפשע, חתמה ממשלת ישראל על הסכם שיתוף פעולה בתחום הקולנוע עם מבצעי התעמולה הרוסים. בתקופה שבה רוסיה מסלימה את התקפותיה באוקראינה מדי יום וגוזלת את חייהם של אנשים חפים מפשע, ישראל משתפת פעולה עם המדינה האכזרית הזו, הידועה במאמציה הקולנועיים שמטרתם להפיץ תעמולה מלחמה".

הפגנת תמיכה באוקראינה, תל אביב |

הפגנת תמיכה באוקראינה, תל אביב | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"ישראל מציעה פלטפורמות נוספות למדינה התוקפנית"

לדברי השגרירות, בעוד שהקהילה הבינלאומית מבודדת את רוסיה כדי להוכיח שפעולותיה אינן מקובלות על החברה המערבית, ישראל נוהגת בצורה הפוכה. "נראה שישראל מציעה פלטפורמות נוספות למדינה התוקפנית להפצת רעיונותיה הרעילים", נכתב. "לכן, אנו קוראים לממשלת ישראל להבין סוף סוף שהתמקדות בעוול שנעשה על ידי ההנהגה הרוסית היא דרך הפעולה הנכונה, במקום לחתום איתם על הסכמים מפוקפקים".

"מצפים ליוצרי קולנוע ישראלים שישתתפו בפסטיבלי הסרטים הבינלאומיים שלנו"

שרת התרבות הרוסית מסרה אתמול לאחר החתימה: "יחד עם השגריר הבכיר של ישראל ברוסיה, מר אלכסנדר בן צבי, חתמנו על הסכם בין-ממשלתי המיוחל בין מדינותינו על שיתוף פעולה בתחום הפקת סרטים משותפת".

"זו תרומה חשובה לפיתוח שיתוף פעולה תרבותי דו-צדדי. הקהילה המקצועית חיכתה למסמך הזה. כעת עמיתים מרוסיה וישראל יכולים להחליף חוויות, ליצור סרטים יחד ולעבוד עם ארכיוני סרטים. אנו מצפים ליוצרי קולנוע ישראלים שישתתפו בפסטיבלי הסרטים הבינלאומיים שלנו ובדיונים פומביים. אנו נערכים גם להרחבת יכולות ההפצה של סרטים רוסים-ישראלים".