סטרוק במסר לבג"ץ: "אל תדרוס במו רגליך את הדמוקרטיה"

שרת ההתיישבות הגיעה לסיור בשמורה ההסכמית במזרח גוש עציון, שבה נבנית עיר פלשתינית בניגוד להסכמי אוסלו, תוך פגיעה באתרי מורשת | בריאיון ל"חדשות כיפה" היא אומרת: "הנושא הזה צריך לרדת מסדר היום באופן מיידי". על נאום יו"ר הכנסת: "הביא אתמול הרבה כבוד לכנסת"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/23 16:07 כא באלול התשפג

סטרוק במסר לבג"ץ: "אל תדרוס במו רגליך את הדמוקרטיה"
השרה אורית סטרוק | , צילום: דוברות

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק הגיעה היום (ה') לסיור משותף יחד עם ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן בשמורה ההסכמית שבמזרח גוש עציון. השרה ראתה מקרוב את ההשתלטות הפלשתינית על השטח: "שרי הממשלה כולם צריכים לבוא לראות מה שקורה כאן ולפעול לסכל את הניסיון הפלשתיני לבנות עיר בתוך השמורה ההסכמית.

"בג"ץ נוטל לעצמו סמכויות שאין לו על פי שום חוק"

בריאיון ל"חדשות כיפה" התייחסה סטרוק לנאומו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמש. "אמיר אוחנה הביא אתמול הרבה כבוד לכנסת. הוא מימש את תפקידו כיו"ר הכנסת להתריע מפני הסיטואציה בה בג"ץ נוטל לעצמו סמכויות שאין לו על פי שום חוק, ורומס את סמכויות הכנסת, את הערך של הכנסת כגוף הנבחר של כלל אזרחי ישראל. אני מצדיעה לאמיר אוחנה על הנאום המחולל שלו. כולנו נעמוד מאחורי הנאום ונתריע בפני בג"ץ - אל תדרוס במו רגליך את הדמוקרטיה".

הריאיון המלא עם השרה סטרוק:

נציין כי השמורה ההסכמית הינה שטח שמוגדר מהסכמי אוסלו כשמורת טבע באזור B בו נאסרה בנייה לחלוטין. בתקופה האחרונה החלה הרשות הפלשתינית בבניה מואצת באזור של עיר חדשה, תוך השמדת ערכי טבע, עתיקות ומורשת.