רם שפע נחרד מהמודעה - ואז גילה את הפאדיחה

חבר הכנסת לשעבר רם שפע העלה מודעה של האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך ותקף את ההשוואה שעשו בין לוחמי צה"ל ובני הישיבות. בהמשך התברר - זה מהתקופה של בנט. שפע הגיב: "אני מקבל זאת ומתנצל על הבלבול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 11:38 כ באלול התשפג

רם שפע נחרד מהמודעה - ואז גילה את הפאדיחה
רם שפע, התמונה מתקופת בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתקופה האחרונה, ברקע השיח סביב חוק הגיוס ודרישות המפלגות החרדיות, הפך הנושא לאחד ממוקדי המחלוקת בין הקואליציה והאופוזיציה ובכלל בשיח הציבורי. גם חבר הכנסת לשעבר רם שפע ביקש לדבר על הנושא ופרסם מודעה של משרד החינוך שמשווה בין לוחמי צה"ל לתלמידי הישיבות. אלא שגולשים ערניים שמו לב שמדובר במודעה מהתקופה בה כיהן בנט כשר החינוך, ובהמשך ישב שפע כחבר כנסת בזמן שהיה ראש ממשלה. שפע התנצל על הבלבול.

"זה מרתיח את הדם": הציוץ המקורי של שפע

שפע כתב בציוץ המקורי: "אני לא מאמין למראה עייני, לא מאמין. תסתכלו על התמונה הזו, תסתכלו על הטקסט הזה ותבינו שזו מודעה רשמית של משרד החינוך. וואו, זה מרתיח את הדם". במודעה עצמה, שיצאה תחת האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך נכתב: "חיילי צה"ל מהווים את המגן הפיזי על מדינת ישראל ותושביה, כהשלמה לכך בחורי הישיבות מהווים את המגן הרוחני".

המודעה שעוררה סערה, פורסמה ב-2016

המודעה שעוררה סערה, פורסמה ב-2016 צילום: צילום מסך

כאמור, לאחר שנודע לו כי מדובר במודעה ישנה, התנצל שפע וכתב: "מקבל הרבה תגובות שהתמונה הזו ישנה, אם זה אכן המקרה אני מקבל זאת ומתנצל על הבלבול". יחד עם זאת הוא הוסיף: "הלוואי שהיינו במציאות בה מודעה כזו לא יכולה להתקבל על הדעת, לא בעבר ולא היום. שירות לכולם זה הפתרון, בין אם בשירות לאומי/אזרחי או בכל דרך בה כולם יתנו מעצמם למען המדינה. ככה פשוט".

בנט, לפני שנתיים הוקמה הממשלה

בנט, מהתקופה בה היה שר החינוך. צילום: Alex Kolomoisky/POOL