נתונים מאכזבים: נחשפו אחוזי גיוס החרדים לצה"ל במחזור האחרון

נתוני הגיוס של המחזור האחרון חושפים תמונת מצב עגומה, לפיה התגייסו לצה"ל 164 חרדים בלבד מתוך 238 שאמורים היו להתגייס - חלקם בני המגזר הסרוג | דובר צה"ל: "גיוס החרדים לשנת 2023 החל זה עתה ועל כן לא ניתן להתייחס לנתונים המוצגים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/09/23 09:04 יח באלול התשפג

נתונים מאכזבים: נחשפו אחוזי גיוס החרדים לצה"ל במחזור האחרון
טקס השבעה, גדוד נצח יהודה, ארכיון | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

נתוני גיוס החרדים מלפני מספר חודשים מלמדים כי בשנים 2021-2019 גייס בין 10% ל-15% ממחזור החרדים בני ה-18 של אותה שנה, זאת למרות עלייה שנתית של 4% בגודל המחזור. הבוקר (ב') נודע כי במחזור האחרון התגייסו רק 164 חרדים מתוך 238 שאמורים היו להתגייס, כמתוכם עשרות בני המגזר הדתי לאומי שהגיעו יחד לגיוס כדי להשלים את מספר החיילים המתגייס הנדרש כדי לשמור על המספרים הנדרשים. כך פורסם בגלי צה"ל.

פירוט גיוס חרדים לצה"ל

  • גדוד "נצח יהודה": מתוך 140 חיילים שאמורים להתגייס התגייסו 105 בפועל, מתוכם כשליש בני הציונות הדתית.
  • פלוגת "תומר" בגבעתי: מתוך יעד של 42 חרדים שאמורים להתגייס, התגייסו בפועל 27 בלבד.
  • "חרדים צנחנים" (חץ): עשרה חיילים חרדים חסרים.
  • "פלגת הנגב": 14 חיילים חרדים חסרים, התגייסו שישה בלבד.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "במהלך השבוע שעבר בוצע גיוס מרוכז ללוחמים חרדים בהתאמה ליעדים שהוצבו לקראתו. גיוס החרדים לשנת 2023 החל זה עתה ועל כן לא ניתן להתייחס לנתונים המוצגים".

על פי הדיווח בזרוע היבשה של צה"ל לא מסופקים מהנתונים הירודים. בחודש יולי האחרון פורסם, גם כן בגלי צה"ל, כי נשקלת בצה"ל שוקלים סגירת שתי פלוגות במסלול החרדים.

מדובר בפלוגת "תומר" בחטיבת גבעתי וייתכן שגם את פלוגת "חץ" בחטיבת הצנחנים. גורמים בכירים מסרו כי בתוך החטיבה תומכים בסגירת הפלוגה, שכן כבר היום יש בפלוגה שתי כיתות המורכבות מבני המגזר הדתי לאומי. כמו כן, בזרוע יבשה העלו לפני מספר חודשים את האפשרות לסגירת פלוגת "חץ" בשל אי עמידה ביעדי הגיוס. הכוונה היא להעביר את פלוגת תומר לגדוד רותם של חטיבת גבעתי.