עונשי מאסר לתושבי יפו שהשליכו בקבוק תבערה ופצעו את ילדי משפחת ג'נטאזי

עונשי מאסר של 6-7 שנים נגזרו על אחמד דאוד, ריזק ג'רבוע וראאד ג'רבוע מיפו שזרקו בקבוק תבערה לבית ביפו | בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים יפצו הנאשמים את המשפחתה בסכום של 850,000 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 14:32 יט באלול התשפג

עונשי מאסר לתושבי יפו שהשליכו בקבוק תבערה ופצעו את ילדי משפחת ג'נטאזי
יפו בזמן "שומר החומות", צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במהלך מבצע שומר החומות אזרחים רבים ספגו התפרעויות ומעשי אלימות מצד פורעים ערבים, בהם שני ילדי משפחת ג'נטאזי. אל בית המשפחה הושלכו בקבוק תבערה שהוביל לכך שבן המשפחה בן 12 נפצע באורח קשה ואחותו בת 10 נפצעה באורח קל. אחרי שנודע כי החשודים במעשה הם ערבים, היום (ג') הרשיע אום בית המשפט וגזר עליהם עונשי מאסר.

הורשעו בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והצתה

על אחמד דאוד, 23, ועל ריזק ג'רבוע, 37, נגזרו 7 שנות מאסר, ועל ראאד ג'רבוע, 40, נגזרו 6 שנות מאסר. בהתאם להסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים יפצו הנאשמים את משפחתם של הקטינים בסכום של 850,000 שקלים.

השופטת מעיין בן ארי גזרה את דינם של השלושה לאחר שבינואר האחרון הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון. אחמד וריזק הורשעו בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה והצתה וראאד הורשע בעבירות של סיוע לחבלה בכוונה מחמירה, סיוע להצתה והחזקת נשק.

ארכיון

בקבוק תבערה. ארכיון | צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

"כל הורה יודע שזה הסיוט הגדול שיכול להתרחש"

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב עולה כי הנאשמים סיכמו ביניהם להצית בתי מגורים בשכונת עג'מי, בעיצומה של תקופה מתוחה בחברה הישראלית בה התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות. בהמשך לכך, נפגשו השלושה בביתו של ריזק והכינו בקבוקי תבערה. בשעות הלילה, השליכו אחמד וריזק בקבוקי תבערה לעבר שתי דירות מגורים סמוכות, תוך שהם גורמים לנזק ברכוש. בהמשך השליכו בקבוק תבערה לעבר דירה ברחוב אחר בה שהו באותה עת בני משפחה. כתוצאה מזריקת הבקבוק התלקחה אש שאחזה בקטין יליד 2009 ובאחותו, ילידת 2010. עם מעצרם נתפסו בחזקתו של ראאד שני אקדחים ותת מקלע.

‎עם שמיעת גזר הדין מסרו עורכי הדין אסף שביט וטליה קלמרו מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) כי "בית המשפט הביא לנגד עיניו משפחה תמימה שבליל בלהות מצאה את עצמה עם בקבוק תבערה שנזרק לביתה ונשרף בו נער צעיר, בן 12, לעיני כולם. כל הורה יודע שזה הסיוט הגדול שיכול להתרחש. העובדה כי האירועים התרחשו בתקופה מתוחה וכללו תכנון מראש מדגישה את חומרתם ואת הפגיעה הרבה בערכים המוגנים של שמירה על חיי אדם וגופו. הפרקליטות תמשיך לממש את תפקידה כמגינת הציבור".