ההתפרעויות בתל אביב: מעצר מינהלי ל-53 מסתננים

לבקשת השר בן גביר ואחרי פגישה עם המפכ"ל, הוחלט להעביר את כל המסתננים שנעצרו למסלול מנהלי והם ישהו במעצר במהלך ה-96 שעות הקרובות | השר לבטחון לאומי: "לא ניתן יד ונפעל במלוא העוצמה נגד פורעים במדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 10:37 יט באלול התשפג

ההתפרעויות בתל אביב: מעצר מינהלי ל-53 מסתננים
בן גביר בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

רשות האוכלוסין וההגירה ביצעה במהלך הלילה שימועים ל-53 מסתננים אריתריאים שהשתתפו בהתפרעויות בדרום תל אביב, ולבקשת השר בן גביר הוחלט להעביר את כל המסתננים שנעצרו למסלול מנהלי.

נזכיר כי ביום שבת נערכו כוחות גדולים של משטרת ישראל ומג"ב לקראת הפגנה מתוכננת של מסתננים מאריתריאה - מתנגדי משטר אריתראים לתומכיו. בהתאם לבקשת מובילי ההפגנה הוקצה מקום ושעה לטובת ההפגנה, אולם המפגינים הגיעו בשעה מוקדמת מאוד והחלו להפר את הסדר באזור רחוב המסגר ורחוב יד חרוצים, כאשר מפרי הסדר הפעילו אלימות קשה וונדליזם ברחובות העיר.

המסתננים ישהו במעצר במהלך ה-96 שעות הקרובות במהלכם הם יובאו לבית הדין למשמורת

לדברי מקורבי השר לבטחון לאומי, הצעד התרחש לאחר לחץ של השר שקיים ישיבה דחופה בשעת לילה מאוחרת עם המפכ"ל וגורמים במשטרה. במהלך הפגישה הוחלט לקדם במהירות את המעצר במסלול מנהלי יחד עם רשות האוכלוסין וההגירה. במהלך היומיים האחרונים ערערו המסתננים לבתי המשפט ובן גביר חשש משחרורם.

אירוע האלימות בדרום תל אביב

אירוע האלימות בדרום תל אביב, צילום: Omer Fichman/Flash90

במהלך הלילה עברו המסתננים שימועים, וכאמור כבר הבוקר כל המסתננים הועברו למסלול מנהלי וישהו במעצר במהלך ה-96 שעות הקרובות במהלכם הם יובאו לבית הדין למשמורת. יצויין כי מסלול מנהלי דורש פחות ראיות וניתן לכלוא אנשים גם על עבירות פחות חמורות, אולם העניין כפוף להחלטת בית הדין למשמורת.

בן גביר: "לא ניתן יד ונפעל במלוא העוצמה נגד פורעים"

השר איתמר בן גביר: "אני שמח שהפרקליטות ורשות ההגירה קיבלה את ההנחייה שלי בועדת שרים לעצור את המסתננים שהתפרעו ופצעו שוטרים בסוף השבוע במסלול מנהלי, אני מברך את גורמי המשטרה והאכיפה על יישום המדיניות בשטח, לא ניתן יד ונפעל במלוא העוצמה נגד פורעים במדינת ישראל".