ההתפרעויות בדרום תל אביב: לוין מאשים את בג"ץ | שוטר במצב קשה

ביום שלאחר התפרעויות המסתננים בדרום תל אביב, שבעה בני אדם עדיין מאושפזים במצב קשה. השר לוין מאשים את בג"ץ במצב: "הממשלה פעלה, הכנסת חוקקה, בג״ץ ביטל. סמכות ללא אחריות" | נתניהו יכנס צוות שרים מיוחד על מנת לדון בנקיטת האמצעים נגד המתפרעים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/09/23 07:33 יז באלול התשפג

ההתפרעויות בדרום תל אביב: לוין מאשים את בג"ץ | שוטר במצב קשה
אירוע האלימות בדרום תל אביב, צילום: Omer Fichman/Flash90

לאחר התפרעויות המסתננים האריתראים אתמול (שבת) בדרום תל אביב, בבתי החולים עדיין מאושפזים חלק מהשוטרים והמתפרעים בהפגנה. בבית החולים תל השומר מאושפז שוטר במצב קשה לאחר שנפגע מגזיה שהושלכה לעברו במהלך ההתפרעויות. בבית החולים איכילוב מאושפזים 24 בני אדם, מתוכם שבעה במצב קשה.

ביום שאחרי האירועים הקשים, יכנס היום ראש הממשלה נתניהו ישיבה מיוחדת של צוות שרים מצומצם על מנת לדון במהלכים שינקטו נגד המסתננים האריתראים שהשתתפו באירועים האלימים. בין הצעדים שנבחנים ישנה גם האפשרות של גירוש חלק מהמתפרעים ונקיטת סנקציות מסויימות כלפיהם.

לוין, נפגש עם חבר הכנסת אדלשטיין

לוין, תוקף את בג"ץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יריב לוין: "אם למישהו היה ספק למה הרפורמה כל כך חשובה"

בתוך כך, שר המשפטים יריב לוין יוצא במתקפה חריפה על שופטי בג"ץ בנוגע סביב סוגיית המסתננים. בפוסט בפייסבוק הוא כותב: "אם למישהו היה ספק למה הרפורמה כל כך חשובה ועל מה אנחנו נאבקים, הוא קיבל היום תשובה מוחצת לכך".

לוין הוסיף ותיאר איך במספר פעמים פסל בג"ץ חוקים והחלטות של הכנסת סביב סוגיית המסתננים וכתב: "אנחנו נאבקים על היותה של המדינה יהודית ודמוקרטית. על זכותם של תושבי דרום תל אביב ואילת לחיות חיים בטוחים. על כך שדרום תל אביב לא תהפוך למערב הפרוע. הממשלה פעלה, הכנסת חוקקה, בג"ץ ביטל. סמכות ללא אחריות".

מעצר מסתנן שהתפרע |

מעצר מסתנן שהתפרע | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הביקרות של גנץ על הממשלה

מי שעוד הגיב לדברים הוא יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שתקף את הממשלה וכתב: "מה שקרה ברחובות תל אביב - אינו מחאה לגיטימית, אלא אלימות קשה. יש למצות את הדין עם הפורעים, להשיב את הסדר, ולהפיק לקחים מהאירוע האחרון ומהפגיעה הכוללת במשילות תחת הממשלה הנוכחית. כל זאת, ללא קשר לצורך לגבש מדיניות שתטפל בבעיית מבקשי המקלט, לטווח הארוך".

שוטרים בדרום תל אביב, הבוקר |

שוטרים בדרום תל אביב, הבוקר | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90