עמית סגל: כך תדעו מי הם שורפי האסמים

לאחר חשיפת השיחות בבית הנשיא והאפשרות לפשרה סביב הרפורמה המשפטית, מיהרו פוליטיקאים וראשי ארגוני המחאה להתבטא נגד עצם קיום השיחות. הפרשן הפוליטי מסביר: "אלה האנשים שמטרתם היא טובת הקטטה ולא טובת המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 22:39 יח באלול התשפג

עמית סגל: כך תדעו מי הם שורפי האסמים
עמית סגל, מדריך לזיהוי שורפי אסמים, צילום: Hadas Parush/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת סביב החשיפה הערב (ב') של קיום השיחות בבית הנשיא סביב הרפורמה המשפטית. מיד לאחר פרסום השיחות הגיעו גם התגובות למהלך. בארגוני המחאה הוציאו הודעות הקוראות לגנץ ולפיד להימנע מקיום השיחות וגם חלק מחברי הקואליציה בחרו לדרוש את המשך החקיקה בלי שיחות הגישור. הפרשן הפוליטי עמית סגל צייץ בנושא וכתב מי הם לדעתו שורפי האסמים.

"טובת הקטטה ולא טובת המדינה"

"מדריך קצר לזיהוי שורפי אסמים" כותב סגל בטוויטר, "מי שאמרו הערב מיד שאין ולא תהיה שום פשרה. אלה האנשים שמטרתם היא טובת הקטטה ולא טובת המדינה". למגיב ששאל האם דבריו מכוונים גם למי שהכחישו את השיחות, כשכוונה היא לליכוד השיב סגל: "זה כולל את אלה שגרמו להם למהר להכחיש".

כאמור, מיד לאחר החשיפה, הגיבו ב"כח קפלן" למהלך ודרשו מגנץ ולפיד שלא להגיע להסכמות עם הממשלה. "אנו קוראים ללפיד וגנץ להודיע עוד היום שלא יקיימו כל הידברות עם ממשלת החורבן. אין לכם מנדט לפשרה רעה על הדמוקרטיה שתנרמל קרוב ל 225 חוקי דיקטטורה, תציל את נתניהו" כתבו בארגון.

בן גביר

בן גביר, מתנגד לפשרה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם בקואליציה מתנגדים לפשרה

אך גם בקואליציה נשמעו קולות הקוראים שלו להגיע להסכמות עם האופוזיציה. יו"ר עוצמה יהודית השר בן גביר צייץ כי "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה". גם חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד הגיב וכתב: "פשרת הנשיא איננה מקובלת מהטעם הפשוט - היא מנציחה את המצב הקיים. זה לא מאוזן ולא תקין".