לאחר חשיפת השיחות: ההודעה של ראשי המחאה

ברקע חידוש השיחות בבית הנשיא והאפשרות להגעה להסכמות סביב הרפורמה המשפטית, בארגוני המחאה החליטו להמשיך במחאות. ב"כוח קפלן" הגיבו: "לפיד וגנץ, אין לכם מנדט לפשרה רעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 22:11 יח באלול התשפג

לאחר חשיפת השיחות: ההודעה של ראשי המחאה
אלפים חוסמים את איילון ומבעירים אש, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר הערב (ב') נחשף כי בבית הנשיא חודשו השיחות בין הצדדים במטרה למנוע משבר חוקתי, במערכת הפוליטית וגם בקרב ארגוני המחאה מגיבים לפרסומים. ראשי המחאה מ"כוח קפלן" דורשים מלפיד וגנץ לא לקיים הידברות עם הממשלה והתארגנות של מילואמניקים ממערך המבצעים המיוחדים דורשים שלא להגיע לפשרה עם הממשלה.

ההודעה של "כוח קפלן"

ב"כוח קפלן" הגיבו על הדיווח וכתבו: "אנו קוראים ללפיד וגנץ להודיע עוד היום שלא יקיימו כל הידברות עם ממשלת החורבן. אין לכם מנדט לפשרה רעה על הדמוקרטיה שתנרמל קרוב ל 225 חוקי דיקטטורה, תציל את נתניהו, תעניק לגיטימציה לממשלת החורבן בראשותו ותקדם את חזונו לדיקטטורה בחסות 'ההסכמות'".

הפגנות מתנגדי הרפורמה, אתמול

הפגנות מתנגדי הרפורמה, אתמול, צילום: Ayal Margolin/Flash90

"זוהי מלכודת טיפוסית: רק נתניהו, לוין ורוטמן ירוויחו מזה"

כאמור, גם 1340 יוצאי מערך המבצעים המיוחדים באמ"ן שמתנגדים למהפכה המשפטית הגיבו: "במסגרת הפשרה הרעה 2 חוקי הפיכה יוקפאו, אבל הקואליציה תוכל להמשיך לחוקק את שאר 223 חוקי ההפיכה, ותוכל להמשיך לתקוף את בג"ץ ושומרות הסף ולצפצף עליהם ועל שלטון החוק. זוהי מלכודת טיפוסית: רק נתניהו, לוין ורוטמן ירוויחו מזה, כי אז בג"ץ יעדיף החודש שלא לגעת בסוגיות הליבה האלה. כל הידברות שהיא תתאפשר אך ורק לאחר גניזה מלאה של כל 225 חוקי ההפיכה המטורפת".