הרב פרבר מגיב לביקורת של הרב לאו וקורא: בדק בית גם ברבנות הראשית

הרב שאול פרבר מגיב לביקורת המרומזת של הרב הראשי על מערכת המשפט וקורא לרבנים הראשיים לערוך "בדק בית": "כל מערכת דורשת מדי פעם בדיקה עצמית. אפילו הממסד הדתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 19:36 יח באלול התשפג

הרב פרבר מגיב לביקורת של הרב לאו וקורא: בדק בית גם ברבנות הראשית
הרב שאול פרבר, יו"ר עתים, צילום: איל טואג

לאחר שהרב הראשי דוד לאו ביקר היום (ב') את מערכת המשפט, ואמר כי "ישנם ציבורים שלא מרגישים בבית במערכת המשפט", יו"ר ארגון עיתים הרב שאול פרבר מגיב לדבריו: "כל מערכת דורשת מדי פעם בדיקה עצמית. זה נכון למערכת המשפט, האכיפה ואפילו לממסד הדתי - מהרבנים הראשיים ועד לאחרון נותני השירות בתחום".

"גם הממסד הדתי צריך לערוך בדק בית"

הרב פרבר קרא לרבנים הראשיים לערוך בדק בית: "גם הממסד הדתי איננו פוליטי" אמר הרב. בהמשך, קרא רבנים הראשיים לערוך "בדק בית": אני קורא לרבנים הראשיים דווקא כעת לקראת סוף כהונתם, הממסד הדתי צריך לבדוק גם כן מה לא בסדר ומה ניתן לשפר בו למען טובת הכלל".

הרב לאו: "ישנם ציבורים שלא מרגישים בבית במערכת המשפט"

הרב לאו, החלטה דרמטית

הרב לאו: ישנם קהלים שלא מרגישים בבית במערכת המשפט", צילום: David Cohen/Flash90

כזכור, במהלך פאנל שנערך בוועידת חוק חוקה ומשפט של לשכת עורכי הדין, ביקר הרב לאו את מערכת המשפט ורמז כי היא לא מבינה "ציבורים מסוימים" במדינת ישראל: "צריך מי שיבין את השפה, את ההרגלים, את הביטויים של אלו שאתה מדבר איתם. אם ישנה תחושה שציבור מרגיש ש'לא מבינים את הערכים שלי', ש'לא מודעים לזה', אז אולי זו הנקודה".

"זה לא נכון שיש ציבור שלא רוצה משפט" הוסיף הרב. "אבל אולי בנקודה הזאת צריכים למצוא דרך שלא יהיה מישהו שירגיש שאני מדבר בשפה אחת ולא מבינים את הערכים שלי. במשפט אני מצפה שאדם יבחן: מה אני יכול לשפר בעצמי, לא לבדוק מה לא בסדר אצל האחר. ואם אנחנו שומעים שישנם קהלים שלא מרגישים בבית במערכת המשפט, אז בואו נחפש, מה אנחנו יכולים לעשות כדי להשתפר".