בן גביר מגיב לפרקליט המדינה: "אתם בהחלט עצמאים, עושים מה שבא לכם"

עו"ד עמית איסמן ביקר את השר בן גביר ואת הגיבוי שהוא מעניק לשוטרים נגדם נפתחה חקירה. השר לא נותר חייב: "לא באתם ליישם את מדיניות הממשלה אלא מדיניות עצמאית משלכם, של חוסר גיבוי לחיילים, חוסר גיבוי לשוטרים אך גיבוי לאנרכיסטים שהפרו חוק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/09/23 14:12 יח באלול התשפג

בן גביר מגיב לפרקליט המדינה: "אתם בהחלט עצמאים, עושים מה שבא לכם"
השר בן גביר | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין נפתחה הבוקר (ב') בטקס פתיחה לציון פתיחת שנת המשפט ה'תשפ"ד. פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, נאם בוועידה ובמהלך דבריו שלח ביקורת מרומזת לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואת הגיבוי שהוא מעניק לשוטרים נגדם נפתחה חקירה: "ההחלטה בעניינם לא תושפע מהתבטאויותיו של דרג מיניסטריאלי המגבות התנהלות שוטרים החשודים בביצוע עבירות אלימות בעודם בחדר החקירות". בן גביר הגיב לדברים.

עמית היקר: אתם בהחלט עצמאים, שמים פס על הממשלה ועל בחירת העם בקלפי"

"אכן שום דבר לא משפיע על אג'נדה שמאלנית שהשתלטה על הפרקליטות כבר שנים רבות", פתח בן גביר את תגובתו. "ישנם פרקליטים מצוינים והגונים, אך הרוח השולטת בפרקליטות לאורך כל השנים היא רוח השמאל".

עוד אמר השר בן גביר כי ברוב הדיונים שבהם השתתף בהם בשנה האחרונה עם נציגי הפרקליטות, "לא באתם ליישם את מדיניות הממשלה אלא מדיניות עצמאית משלכם, של חוסר גיבוי לחיילים, חוסר גיבוי לשוטרים אך גיבוי לאנרכיסטים שהפרו חוק, וממררים את החיים לנבחרי ציבור וחסינות למשפחות פשע ממעצרים מינהליים ומחקירות שב"כ בשל התנגדות הפרקליטות. בקיצור, עמית היקר: אתם בהחלט עצמאים, עושים מה שבא לכם, שמים פס על הממשלה ועל בחירת העם בקלפי".

עו"ד עמית איסמן, היום |

עו"ד עמית איסמן, היום | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

איסמן: "שיקול דעתה של הפרקליטות חייב להישאר עצמאי ולא מוכתב על ידי הממשלה"

במהלך דבריו מוקדם יותר היום, אמר איסמן כי תפקידה של הממשלה ואף חובתה לקבוע מדיניות. "פרקליטות המדינה מחויבת ביישום מדיניות הממשלה וכך אנחנו עושים בתחומי האכיפה השונים. לצד זאת, שיקול דעתה של הפרקליטות בהחלטותיה הפרטניות בכל תיק ותיק הוא עצמאי, וחייב להישאר עצמאי ולא מוכתב על ידי הממשלה בכלל ואף לא על ידי כל גורם מיניסטריאלי, בכיר ככל שיהיה, בפרט".