ההתפרעויות בדרום ת"א מפכ"ל המשטרה: "נחשפנו לרף אלימות קיצוני שכלל כלי נשק מאולתרים"

רנ"צ קובי שבתאי נאם בוועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין, והתייחס לאלימות מצד המסתננים בדרום תל אביב בשבת האחרונה: "כוחות השיטור נקלעו לסכנת חיים של ממש ונאלצו להשתמש באש חיה. נחצו קווים אדומים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/09/23 11:21 יח באלול התשפג

מפכ"ל המשטרה: "נחשפנו לרף אלימות קיצוני שכלל כלי נשק מאולתרים"
המפכ"ל נואם בכנס | , צילום: לשכת עורכי הדין

ועידת המשפט ה-12 של לשכת עורכי הדין נפתחה הבוקר (ב') בטקס פתיחה לציון פתיחת שנת המשפט ה'תשפ"ד. במהלך הוועידה התייחס מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, לאירועים האלימים שהתרחשו בדרום תל אביב בשבת. בנוסף, התייחס המפכ"ל לוועדת הרוגלות. ועידת המשפט ה-12 מתקיימת בסימן חוק, חוקה ומשפט.

"אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת"

"במסגרת הפרות הסדר שהתרחשו בשבת בדרום תל אביב נחשפנו לרף אלימות קיצוני שכלל כלי נשק מאולתרים", אמר המפכ"ל, והוסיף: "כוחות השיטור נקלעו לסכנת חיים של ממש ונאלצו להשתמש באש חיה". לדבריו כתוצאה מהאלימות נפצעו 62 שוטרים "מספר בלתי נתפס. נחצו קווים אדומים ולא נאפשר פגיעה בשוטרים ונמצה את הדין עם הפוגעים עד תום. אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת".

התפרעויות המסתננים בתל אביב |

התפרעויות המסתננים בתל אביב | צילום: Omer Fichman/Flash90

"משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא עם ועדת הבדיקה"

בנושא ועדת הרוגלות אמר המפכ"ל כי "יש מאבקים וסכסוכים עקובים מדם של שליטה והמשטרה זקוקה לכלים טכנולוגים כדי להתמודד בצורה אפקטיבית עם הפערים שנוצרו. בשבוע שעבר אישרה הממשלה הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בנוגע לרוגלות, שתהיה בעלת סמכויות של ועדת חקירה, זאת על אף שהנושא נבחן על ידי צוות בראשות המשנה ליועמ"ש לממשלה, ועודו מצוי בבדיקה של מבקר המדינה".

"אין זה סוד שהתנגדנו להקמת הוועדה", הוסיף שבתאי, "לא בשל הרצון להסתיר, אלא בשל המחיר שגובה בדיקה נוספת כזו בהטיית הקשב והמאמצים מהמאבק בפשיעה. יחד עם זאת, מרגע שהתקבלה החלטת ממשלה בנושא - משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא עם ועדת הבדיקה".