אלימות בבית שמש: חרדים קיצוניים תקפו את עליזה בלוך וניפצו את רכבה

ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך, נכנסה למבנה בית ספר במסגרת סיור שקיימה לקראת חניכתו - וחרדים קיצוניים צבאו עליו ונצרו אותה בפנים במשך דקות ארוכות | הקיצוניים ניפצו את רכבה ויידו לעברה חפצים, בלוך הגיבה: "אסור לנו לפחד ולתת לזה להשפיע על העשייה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 07:32 יג באלול התשפג

אלימות בבית שמש: חרדים קיצוניים תקפו את עליזה בלוך וניפצו את רכבה
עליזה בלוך לצד חרדים בבית שמש, צילום: Yaakov Lederman/Flash90

הבחירות המוניצפליות: אמש (ג') בסמוך לחצות, התרחשה הפרת סדר אלימה של מאות שהתפרעו בסמוך למוסד חינוכי בשכונת רמה ב' בעיר בית שמש - זאת בעת שביקרה במקום ראשת העיר עליזה בלוך. מדובר בבית ספר חדש של חסידות ויזניץ'.

בלוך חולצה ללא פגע, שוטר נפצע קל: "מדובר בקבוצה של קנאים"

למקום הוזעקו כוחות משטרה, ואף נופץ רכבה של בלוך. במהלך הפרת הסדר יידו המתפרעים אבנים לעבר כוחות המשטרה וכתוצאה מכך נחבל בראשו שוטר שנזקק לטיפול רפואי כשמצבו קל. כוחות משטרה נוספים שהוזעקו לאזור בפיקוד מפקד תחנת בית שמש, פעלו במשך דקות ארוכות להדיפתם בכוח ופיזורם של מפרי הסדר, ואיפשרו את עזיבתה של ראשת העיר מהמקום ללא פגע. המשטרה פתחה בחקירה במטרה למצות את הדין עם החשודים במעשי האלימות והונדליזם במקום.

ילדים בבית ספר חרדי, בית שמש

ילדים בבית ספר חרדי, בית שמש |צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שחולצה, בלוך אמרה כי "מדובר בקבוצה של קנאים שלא בדיוק אהבה את העשייה שלנו ולא בדיוק אוהבת את הכיוון שאליו אנחנו לוקחים את העיר הזאת. הם הפגינו וצעקו, זה היה מאוד לא נעים". לדבריה, "אנחנו לא ניתן לסוג כזה של התנהלות לקבוע לנו סדר יום ולהשפיע עלינו. אני יודעת שהם מייצגים קבוצה קטנה. הרוב המוחלט של הציבור בעיר שלנו רוצה חיים משותפים ושקט. אסור לנו לפחד ולתת לזה להשפיע על העשייה שלנו".

ארבל: "האלימות היא רעה חולה,

שר הפנים משה ארבל חיזק אותה: "שוחחתי הלילה עם ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך אחר המתקפה האלימה שחוותה. האלימות היא רעה חולה שיש לעקור מהשורש כלפי כל אדם וכלפי נבחרי הציבור. אני מצפה מגורמי האכיפה לפעול באופן מיידי לשמירה על שלומם של נבחרי הציבור בשלטון המקומי מפני כל מי שמרים את ידו על נבחרי ומשרתי הציבור".