גזר דין לעבריינית המין: מלכה לייפר נידונה ל-15 שנות מאסר

בית המשפט באוסטרליה גזר את דינה של מנהלת בית הספר שהתעללה מינית בשתיים מתלמידותיה והואשמה ב- 18 כתבי אישום | לייפר פרצה בבכי בעת הקראת גזר הדין:  "היא צריכה לחוש אשמה"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 24/08/23 07:51 ז באלול התשפג

גזר דין לעבריינית המין: מלכה לייפר נידונה ל-15 שנות מאסר
מלכה לייפר, צילום: יונתן זינדל פלאש ש90

15 שנות מאסר למורה המתעללת: בית המשפט באוסטרליה גזר הבוקר (ה') את דינה של מלכה לייפר, עבריינית מין שאנסה תלמידות בבית הספר החרדי שניהלה באוסטרליה, ושהואשמה ב- 18 אישומים חמורים. לייפר שנמלטה לישראל כאשר הפרשה החלה להיחשף באוסטרליה, הוסגרה על ידי המדינה לפני כשנתיים כדי שהדין נגדה ימוצה. "הן היו קרבנות תמימים להתנהגותה הדורסנית של לייפר היא צריכה לחוש אשמה", אמר שופט בית המשפט המחוזי מארק גמבל בהקראת גזר הדין, ועבריינית המין פרצה בבכי.

לפי גזר הדין, לייפר תרצה תקופת מאסר בפועל ללא תנאי של 11 וחצי שנים, אך עם ניכוי הזמן שעבר ממעצרה, לייפר תהיה זכאית להגיש בקשה לשחרור על תנאי תוך פרק זמן של פחות משש שנים.

נמצאה אשמה ב-18 עבירות של התעללות מינית

כאמור, מלכה לייפר נמצאה אשמה ב-18 עבירות של התעללות מינית נגד שתיים מתלמידותיה. לייפר הואשמה בהתעללות מינית בניקול מאייר, דסי ארליך ואלי סאפר בבית הספר עדס ישראל שבמלבורן, בין השנים 2003 ל-2007. המושבעים הרשיעו אותה ב-18 עבירות, והיא זוכתה מתשעה אישומים נוספים.

מלכה לייפר. ארכיון

מלכה לייפר. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלוש עשרה שנים אחרי שנמלטה לישראל, הוסגרה מלכה לייפר, לאוסטרליה לביצוע משפטה. לייפר הוסגרה לאוסטרליה במבצע חשאי בהנחיית האינטרפול ובליווי יחידת נחשון של שב"ס. הסגרתה התאפשרה לאחר שבית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה והכריז עליה כבת הסגרה. "יידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט", אמרה שופטת העליון ענת ברון.

שלוש המתלוננות נגד מלכה לייפר: דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר

שלוש המתלוננות נגד מלכה לייפר: דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מרכז הסיוע מגן שליווה את הקרבנות: "הצדק ניצח. לא תשתוק!"

ממרכז הסיוע מגן שליווה את נפגעותיה של מלכה לייפר נמסר בתגובה לגזר הדין: "הצדק ניצח. כל זאת בזכות מאבקן העיקש של ניקול, אלי ודסי". עוד כתבו: "כל הטריקים והמיליונים ששפכה עליה הקהילה, במטרה שתחמוק מן הדין לא עזרו וגם ההתערבות של השר לשעבר לא עזרה ומלכה לייפר לא הצליחה לברוח מלקחת אחריות על מעשיה". בארגון העבירו מסר: "ידע כל עבריין כי סוף הצדק לצאת לאור. לא תשתוק!"