בית המשפט העליון: מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה​

בבג"ץ דחו את הערעור של מנהלת בית הספר לשעבר, המואשמת בביצוע עבירות מין בתלמידותיה. מארגון מגן המלווה את נפגעות נמסר: " זהו צעד קטן בקרב החשוב שלנו להבטיח שמדינת ישראל לא תשמש כמקום מקלט בטוח לעברייני מין"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/12/20 11:47 כט בכסלו התשפא

בית המשפט העליון:  מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה​
מלכה לייפר. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט העליון דחה הבוקר (ג') את הערעור מלכה לייפר, מנהלת בית הספר לשעבר במלברון, וקבע כי לייפר בת הסגרה לאוסטרליה​. לייפר כזכור, מואשמת בביצוע עבירות מין בתלמידותיה בעת שכיהנה כמנהלת, אך נמלטה לישראל על מנת להימנע ממשפט. במשך יותר מעשור לייפר הסתתרה בישראל, וזכתה להגנה בישראל בתאנה כי מצבה הבריאותי והנפשי אינו מאפשר לה לעמוד בפני משפט. כעת גם בית המשפט העליון קבע כי לייפר כשירה לעמוד למשפט וניתן להסגירה לאוסטרליה.

השופטת ענת ברון, כתבה בפסק הדין: "כידוע יש לכבד הסכמי הסגרה שכרתה מדינת ישראל שתכליתם שיתוף פעולה בינלאומי למיגור פשיעה, ויידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט". לבסוף סיכמה: "סוף דבר ונוכח כל האמור, אציע לחבריי לדחות את הערעור ולהותיר על כנו את פסק הדין של בית המשפט המחוזי שהכריז על המערערת כבת-הסגרה לאוסטרליה".

מארגון "מג"ן המלווה את נפגעות מלכה לייפר נמסר: "אנו שותפים להקלה הגדולה שדסי, ניקול ואלי חוות כרגע. לאחר כל כך הרבה שנים ארוכות, מעייות ומייאשות, מערכת המשפט של מדינת ישראל אימתה את מה שאנו טעננו לאורך כל הדרך: מלכה לייפר כשירה נפשית להסגרה לאוסטרליה ולהעמדה לדין בגין פשיעה לכאורה". עוד כתבו: "האחיות הגיבורות הפכו לאבוקה של אור לקורבנות של פגיעות מיניות בכל רחבי העולם. הן העבירו מסר שהצדק הינו בר השגה ושווה להילחם למענו. אנו סירי תודה על אומץ ליבם ועוצמתם אל מול הלחץ האדיר שהופעל מולן. סוף כל סוף, הן תקבלנה הזדמנות לעמוד מול לייפר בבית המשפט. אנו מקווים כי זהו צעד קטן בקרב החשוב שלנו להבטיח שמדינת ישראל לא תשמש כמקום מקלט בטוח לעברייני מין".

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס גם הוא בחשבון הטוויטר שלו לפסיקת בית המשפט: "אני מברך על פסק-הדין של העליון שמכריז על מלכה לייפר כבת הסגרה לאוסטרליה. לאחר שנים ארוכות ומייסרות, הגיעה העת לעשות צדק עם קורבנותיה של לייפר. בכוונתי לחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי".

גם ארגון רבני צהר ברך על ההחלטה: "ישנה חשיבות אדירה לכך שנעביר מסר כי אף אחד אינו חסין בפני החוק והצדק במידה ופגע בגופם ובנפשם של חפים מפשע, במיוחד כאשר מדובר בתלמידים ובתלמידות הנותנים אמון באנשים האמורים לדאוג לרווחתם ולהיות אחראים על חינוכם והדרכתם לחיים בריאים ונכונים. ישנו מסר חשוב בכך שיעשה דין צדק במקרה מלכה לייפר לכל ילד וילדה, תלמיד ותלמידה".