מלכה לייפר הורשעה באוסטרליה: אשמה ב-18 עבירות התעללות

אשמה ב- 18 אישומים: המנהלת המתעללת שהואשמה בתקיפה מינית של שלוש מתלמידותיה הורשעה באוסטרליה | ארגון מגן שליווה את הנפגעות: "זהו יום בשורה לכלל נפגעות ונפגעי עבירות המין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 09:49 יב בניסן התשפג

מלכה לייפר הורשעה באוסטרליה: אשמה ב-18 עבירות התעללות
מלכה לייפר. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המנהלת המתעללת הורשעה: מנהלת בית הספר החרדית לשעבר, מלכה לייפר נמצאה אשמה ב-18 עבירות של התעללות מינית נגד שתיים מתלמידותיה. לייפר הואשמה בהתעללות מינית בניקול מאייר, דסי ארליך ואלי סאפר בבית הספר עדס ישראל שבמלבורן,  בין השנים 2003 ל-2007. המושבעים הרשיעו אותה ב-18 עבירות, והיא זוכתה מתשעה אישומים נוספים. 

הוסגרה לאוסטרליה במבצע חשאי בהנחיית האינטרפול

כזכור, שלוש עשרה שנים אחרי שנמלטה לישראל, הוסגרה מלכה לייפר, לאוסטרליה לביצוע משפטה. לייפר הוסגרה לאוסטרליה במבצע חשאי בהנחיית האינטרפול ובליווי יחידת נחשון של שב"ס. הסגרתה  התאפשרה לאחר שבית המשפט העליון דחה את הערעור שהגישה והכריז עליה כבת הסגרה. "יידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט", אמרה שופטת העליון ענת ברון.

מלכה לייפר

מלכה לייפר צילום: יונתן זינדל פלאש ש90

"יום בשורה לכלל נפגעות ונפגעי עבירות המין"

מארגון מגן שליווה את הנפגעות נמסר כי "סוף סוף לאחר שנים של עינוי דין, עשה בית המשפט באוסטרליה צדק והרשיע את מלכה לייפר". לדבריהם, "זהו יום בשורה לכלל נפגעות ונפגעי עבירות המין שרואים שגם אם ההליכים נמשכים, וגם אם הפוגעים מנסים להתחמק מלתת את הדין, בסופו של דבר הם משלמים על מעשיהם".

שלוש המתלוננות נגד מלכה לייפר: דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר

שלוש המתלוננות נגד מלכה לייפר: דסי ארליך, אלי סאפר וניקול מאייר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90