נתניהו והשרים הכריעו: השב"כ יהיה מעורב בבחירות ברשויות הערביות

נתניהו כינס את הוועדה המיוחדת לפשיעה בחברה הערבית שם סוכם כי השב"כ יהיה מעורב בכל הקשור לבחירות לרשויות המקומיות | סמוטריץ' מעכב את התקציבים לרשויות הערביות: "נגבש את המנגנונים ורק לאחר מכן נשחרר תקציבים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/08/23 20:05 ו באלול התשפג

נתניהו והשרים הכריעו: השב"כ יהיה מעורב בבחירות ברשויות הערביות
נתניהו, השב"כ נכנס לתמונה, צילום: חיים צח /לע"מ

במהלך אחד השבועות הקשים ותעוזתם ההולכת וגוברת של ארגוני הפשיעה בחברה הערבית, כונסה היום (ד') באופן מיידי ועדת המשנה לענייני הפשיעה בחברה הערבית. נתניהו והשרים הכריעו כי במהלך הבחירות המוניציפליות הקרובות,יסייע השב"כ למשטרה בכל הנוגע לבחירות בחברה הערבית.

שבוע של אלימות בחברה הערבית

הדברים מגיעים אחרי שבוע קשה במיוחד במהלכו נרצח מנכ"ל עיריית טירה ועוד מועמד לראשות מועצת אבו סנאן. בהודעת שיצאה מלכת ראש הממשלה נכתב: "הוחלט כי שירות הביטחון הכללי יסייע למשטרת ישראל בפעולתה נגד ארגוני הפשיעה בכל הקשור לבחירות לרשויות המקומיות, וזאת במסגרת ייעודו ותפקידיו על פי חוק".

זירת הרצח בטירה

זירת הרצח בטירה, צילום: דוברות המשטרה

סמוטריץ' לא יעביר כספים לרשויות הערביות

עוד לפני כן הכריז שר האוצר סמוטריץ' כי הוא לא יעביר את הכספים לרשויות הערביות עד למציאת מנגנון שיוודא את העברת הכספים באופן תקין. "אני מוביל דיוני עומק שימצאו את המנגנונים המדויקים שבאמצעותם יהיה אפשר לוודא שהכסף הזה מבצע את הפרויקטים ומשרת את האזרחים ולא מגיע לארגוני הפשיעה והפרוטקשן" אמר סמוטריץ'.

סמוטריץ' מעכב את העברת הכספים עד להסדרת המנגנון צילום: ללא

על ההפגנות שנערכו נגדו בנושא זה אמר: "אני לא כועס עליהם אגב, הם מפגינים נגדי כיוון שהם מפחדים, מאוימים ונסחטים על ידי ארגוני הפשיעה. אני הולך לשמור על החיים שלהם, של בני המשפחות שלהם, של קרובי המשפחות שלהם, של התושבים שלהם, של העובדים שלהם. אני הולך לשים סוף לפרוטקשן".