מנסור עבאס יוזם: "משמר אזרחי" ביישובים הערביים

ברקע האלימות הבלתי פוסקת בחברה הערבית ואבדן השליטה, יוזם יו"ר מפלגת רע"ם הקמת "משמר אזרחי" ביישובים הערביים במתכונת דומה למה שמתרחק ביישובים יהודיים. "אנחנו חייבים לקחת אחריות ולהגן על חיינו" | על חברו הקרוב שנרצח: "יכול היה להציל את עצמו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/08/23 18:34 ו באלול התשפג

מנסור עבאס יוזם: "משמר אזרחי" ביישובים הערביים
מנסור עבאס, פתרון לאלימות בחברה הערבית?, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

האלימות בחברה הערבית שוברת מידי שבוע שיאים, אך נראה כי השבוע נפל דבר. בתחילת השבוע נרצח מנכ"ל עיריית טירה עבד אל רחמן קשוע ואתמול התבצע טבח בכפר אבו סנאן שם נרצחו ארבעה תושבים ובינהם גם מועמד לראשות המועצה. היום (ד') מציע יו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס להקים "משמר אזרחי" ביישובים הערביים. את הדברים אמר בתוכנית "עצם העניין" בכאן 11.

ליווי של המשטרה ואימון תושבים: התוכנית של עבאס

עבאס אמר בתוכנית כי החברה הערבית צריכה להקים קבוצות שמירה "מעין משמר אזרחי או כיתות ביטחון" אמר והסביר כי "המודל הזה קיים ביישובים היהודיים, ואצלנו לא". עוד הוסיף עבאס ואמר כי התוכנית צריכה להיות מלווה בידי המשטרה: "חייבים לחזק את השיטור הקהילתי עם קבוצות מתנדבים, המשטרה תאמן אותם ותפקח עליהם והם יעבדו איתה. אנחנו חייבים לקחת אחריות ולהגן על חיינו".

זירת הרצח בטירה

זירת הרצח בטירה, צילום: דוברות המשטרה

"חייבים להמשיך כי זה פיקוח נפש"

כאמור, בתחילת השבוע נרצח מנכ"ל עיריית טירה עבד אל רחמן קשוע שהיה חברו הקרוב של עבאס. לאחר שהיום היה בהלוויתו אמר עבאס כי קשוע יכול היה להציל את חייו אך בחר להילחם בפושעים: "אסור להתרפס ולסגת לאחור מול ארגוני הפשע. הוא היה יכול לעשות איתם דיל והציל את עצמו, אבל הוא האמין שאם הוא מתקפל הרבה אנשים יתקפלו מול הסחיטה והאיומים".

עוד הוסיף על מלחמתו של קשוע בשחיתות ובתהליכים שעוברים על המגזר הערבי: "אנחנו מכירים עשרות שנים והוא היה מגדולי התומכים בתהליך שעשיתי בשנתיים האחרונות. הוא תמיד אמר לי שאסור לחזור אחורה. חייבים להמשיך כי זה פיקוח נפש".