המנכ"ל שנרצח הובא למנוחות: פרטי החקירות החלו להתבהר

אלפים מלווים את מנכ"ל עיריית טירה למנוחות - ומוחים על אבדן השליטה של המשטרה, שמנסה לפענח את אירועי הרצח האחרונים | במשטרה לא שוללים אפשרות שהרצח באבו סנאן בוצע על רקע קשר בין הממשל המקומי לגורמים פליליים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/23 11:26 ו באלול התשפג

המנכ"ל שנרצח הובא למנוחות: פרטי החקירות החלו להתבהר
זירת הרצח, צילום: Shir Torem/Flash90

מנכ"ל עיריית טירה, עבד אל רחמן קשוע, שנרצח לפני מספר ימים מול תחנת המשטרה בעיר, הובא היום (ד') למנוחות. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה, בתהלוכה שתהפוך גם למעין צעדת מחאה - כאשר תעבור בסמוך לתחנת המשטרה, בה מצא מנכ"ל העירייה את מותו. במקביל, במשטרה ממשיכים בחקירת מקרי הרצח האחרונים בחברה הערבית, כשבמרכז עומדת חקירת חיסולם של של ארבעה בני אדם בכפר אבו-סנאן שבצפון אתמול.

זירת הרצח בטירה

זירת הרצח בטירה, צילום: דוברות המשטרה

בודקים האם ייתכן שהרצח בוצע על רקע קשר בין המועצה המקומית לבין גורמי פשיעה

למרות שעדיין לא ברור מה הגורמים שהובילו לרצח, פרטי האירוע מתחילים להתבהר. גאזי סאב (53), שחוסל, השיק את קמפיין הבחירות שלו לראשות המועצה שעתיים בלבד לפני שנורה למוות, ובמשטרה בודקים האם ייתכן שהרצח בוצע על רקע קשר בין המועצה המקומית לבין גורמי פשיעה, כך דווח ב- N12.

מהחקירה הראשונית עולה כי הנרצחים שהו במטע זיתים, והמחסלים הגיעו אליו ברכב שפנסיו כבויים, יצאו ממנו חמושים ופתחו בירי מטווח אפס לעבר הקרבנות, שהוביל למותם של ארבעתם. במשטרה בודקים האם ייתכן שהייתה היכרות מוקדמת בין בני המשפחה שנרצחו לבין הרוצחים, ולא שוללים כי ייתכן ומה שעומד מאחורי הרצח הוא הסכסוך בין משפחת אבו חרירי לבין משפחת אבו לטיף, כך לפי כאן 11.

המפכ"ל בזירת הרצח

המפכ"ל בזירת הרצח, צילום: Shir Torem/Flash90

נזכיר כי ארבעה בני אדם נרצחו אתמולסמוך לכפר אבו סנאן שבגליל המערבי, גאזי סאב (53), מועמד לראשות המועצה המקומית בבחירות הקרובות וקצין מג"ב לשעבר. הנרצחים הנוספים הם סלמאן חלבי (66) מכפר ירכא ובני דודיו של גאזי - אמיר סעב (28) וזהר אל דין סעב (45). מספר הנרצחים בחברה הערבים עומד על 158 אזרחים מתחילת השנה.

ראש הממשלה יכנס דיון מיוחד

בכירים במגזר מאשימים את הממשלה באוזלת יד. מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף, יזם כינוס דחוף של ראשי הרשויות הערביות בנושא הפשיעה, ואמר על האירוע: "המדינה והמשטרה עוצמים את עיניהם מול הטרור הפלילי המשתולל, זו אחריותם הבלעדית" לדבריו, על הממשלה לכנס קבינט לדיון דחוף בנושא: "זוהי שעת חירום לאומית, כפי שמתכנס הקבינט בעקבות מעשי טרור ומורה על צעדי תגובה, כך יש לעשות הערב". בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (ד') לדיון מיוחד את ועדת המשנה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית.