מרבית עולי אתיופיה משתלבים בחינוך הדתי לאומי | אלו הערים המובילות

מחקר חדש של הכנסת קובע כי למעלה מ- 80 אחוז מבני העדה אתיופית משתלבים במוסדות החינוך של הציבור הדתי לאומי, פי עשרה מאשר בחינוך הממלכתי והחינוך החרדי | כל הנתונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 12:00 כט באב התשפג

מרבית עולי אתיופיה משתלבים בחינוך הדתי לאומי | אלו הערים המובילות
עולי אתיופיה. ארכיון, צילום: מטה ההמאבק להעלאת יהודי אתיופיה

80% מבני העדה האתיופית משתלבים במוסדות הדתיים לאומיים בחינוך היסודי - כך עולה ממחקר חדש של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. עוד עולה מן המחקר כי בחינוך העל יסודי, משתלבים כשני שליש (67%) מעולי אתיופיה. לשם השוואה, במוסדות החינוך החרדי לומדים רק כ-23 מבני הקהילה האתיופית, 15 בחינוך היסודי ו-8 בחינוך העל יסודי.

באר שבע, אשקלון וצפת מובילות בשילוב בני הקהילה

הערים המובילות בשילוב בני הקהילה במוסדות הציונים דתיים הם: באר שבע עם כ- 484 תלמידים, אחריה אשקלון עם כ- 254 תלמידים, צפת עם כ- 234 תלמידים, עמק חפר עם כ-133 תלמידים ופתח תקווה עם 133 תלמידים.

יחד עם הנתונים המשמחים המעידים על שילוב גבוה של עולים בחינוך הדתי לאומי, המחקר חושף גם ליקויים - בערים רבות מהפריפריה כמו שער הנגב, צפת ונהריה לדוגמה, נאלצים בני הקהילה ללמוד במוסדות מרוחקים מבתיהם ומחוץ לשטח המוניציפלי של הרשות המקומית, זאת בעקבות חוסר היכולת של המוסדות הקיימים לספק מענה הולם עבור העולים החדשים.

"החממה הטובה ביותר עבור העולים מאתיופיה"

משה סולומון

משה סולומון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"החינוך הממלכתי דתי בישראל הוא החממה הטובה ביותר עבור העולים מאתיופיה ומהודו" אמר חבר הכנסת משה סולומון ממפלגת הציונות הדתית, אשר הזמין את הדו"ח ממרכז המחקר ומהידע של הכנסת.

ביחס לליקויים שנחשפו מסר סולמון: "הביקוש הגדול יוצר עומס על מוסדות מסוימים בעיקר בערי הפריפריה ומביא עולים רבים להיסחב אל מוסדות חינוך רחוקים ממקום מגוריהם. אין ספק כי אנו נדרשים להביא פתרונות לבעיה זאת ובזכות הדו"ח הזה אנו נפעל להביא עוד שעות אולפן אל החינוך הממלכתי דתי במטרה להקל על העולים המגיעים לישראל".