עתירה לבג"ץ: עצרו את העלייה מאתיופיה

בדרישה לעצור את החלטת הממשלה להעלות 3,000 אתיופים הנמצאים במחנות הממתינים באדיס-אבבה ובגונדר, עתר המרכז למדיניות הגירה ישראלית לבג"צ. "אותם מבקשים להגר לישראל, נכללים ברשימות לא מפוקחות, ורק כאשר הם מגיעים ארצה, הם 'מוכיחים' שהם מזרע ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/21 21:37 כג בטבת התשפב

עתירה לבג"ץ: עצרו את העלייה מאתיופיה
צילום: shutterstock

המרכז למדיניות הגירה ישראלית עתר היום (ב') באמצעות עוה"ד יונה שרקי לבית דין הגבוה לצדק (בג"ץ), בדרישה לעצור את החלטת הממשלה להעלות 3,000 אתיופים הנמצאים במחנות הממתינים באדיס-אבבה ובגונדר. על פי ההחלטה שהתקבלה בחודש שעבר, יועלו הממתינים להם קרובי משפחה בישראל וליישום החלטה זו הוקצבו 570 מיליון שקלים.

בעתירה דורשים במרכז למדיניות הגירה לעצור את יישום ההחלטה, בטענה שמדבר בקביעת קריטריונים חדשים וקבועים למתן מעמד בישראל. "בפועל, בדיוק כמו שנחשף לאחרונה בכלי התקשורת ובדו"ח משרד הפנים, אותם מבקשים להגר לישראל, נכללים ברשימות לא מפוקחות, ורק כאשר הם מגיעים ארצה, הם 'מוכיחים' שהם מזרע ישראל. כמובן שהקריטריונים לאותה 'הוכחה' אינם קיימים או מוגדרים וממילא יש כאן פגם חמור בתקינות המנהלית", נכתב בעתירה.

עוד מתריעים במרכז כי המדיניות כלפי הממתינים מאתיופיה הינה מפלה ביחס לקהילות היהודיות מהתפוצות האחרות ומדגישים כי מי שנפגע מהמדיניות הנוכחית הינם דווקא בני הקהילה היהודית של יוצאי אתיופיה: "זהותם היהודית ותדמיתם האותנטית נפגמה כתוצאה ממתן מעמד למי שלכתחילה מגיע מאתיופיה אך אינו בעל זיקה מוכחת ליהדות. מספר נציגים בולטים שבהם הצטרפו לעתירה זו כעותרים". 

בין העולים החדשים: קציני צבא שהשתתפו בטבח

בחודש שעבר פורסם בחדשות 13 כי ראש ממשלת אתיופיה, אבי אחמד, פנה לראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט וטען כי בין העולים החדשים ישנם כמה קציני צבא מארצו, שהשתתפו בטבח של המורדים, כך על פי דיווח של רביב דרוקר. עוד עולה מהפרסום, כי חלק ממ-77 בני האדם שעלו מהמדינה האפריקאית, במסגרת מבצע חשאי שנערך בשיתוף עם המוסד, למעשה ניצלו את ההזדמנות כדי להימלט ממלחמת האזרחים במדינה והם נעדרי קשר ליהדות. 

מלחמה בין המורדים במחוז תיגראי לממשלה ממשיכה להתרחב. לאחר מתקפה על בסיסי צבא אתיופיה במחוז תיגראי היא התרחבה לאזורים אחרים במדינה. חזית תיגראי שלטה בפוליטיקה האתיופית במשך קרוב ל-30 שנה. אביי אחמד מונה לראש הממשלה ב-2018 ושינה את סדרי השלטון במדינה. הוא לקח לידיו סמכויות שלטון רבות בדרך לדיקטטורה. חזית תיגראי מחו על המהלכים ויצאו בהתקוממות נגד השלטון במדינה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן