דחיפות שיא: נתניהו דחה את החופשה בצפון - בשביל להפגש עם הרמטכ"ל

אחרי הדיווח על כך שראשי ארגוני הביטחון יציגו נתונים לציבור ללא תיאום עם ראש הממשלה - נתניהו דחה נופש מתוכנן ויפגש עם הרמטכ"ל | גלנט מוקדם יותר: "פועל יום יום כדי למצוא את הדרך לחבר את כולם ולשמור על הכשירות והלכידות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 15:04 כו באב התשפג

דחיפות שיא: נתניהו דחה את החופשה בצפון - בשביל להפגש עם הרמטכ"ל
פגישה של נתניהו והלוי, צילום: ללא

לאחר שהתארחו בישוב נווה אטי"ב ומשכו אש, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה תכננו להתארח היום (א') במושב רמות הסמוך לכנרת. לקראת הביקור, נערכו מוחים נגד הרפורמה המשפטית ואף שוגר מכתב של תושבי המושב החוששים לפרנסתם. למרות התכנונים, נתניהו הודיע כי החופשה נידחת - בעקבות פגישה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי.

ההכחשות - והפגישה הדחופה

הבוקר (א') דיווח ניר דבורי באתר N12 כי ראשי מערכת הביטחון שוקלים לצאת בהצהרה לציבור ולהציג בעצמם את תמונת המצב אודות כשירות הארגונים. לפי הדיווח מדובר ברמטכ"ל, בראש השב"כ ובראש המוסד. השלושה הכחישו כל תיאום ביניהם, אך בעקבות הדיווח נקבעה פגישה דחופה לרמטכ"ל עם נתניהו.

הרמטכ"ל וראש השב"כ

הרמטכ"ל וראש השב"כ | צילום: Erik Marmor/Flash90

בסביבתו של ראש הממשלה הסבירו כי דחיית הנופש אינה בשל המחאה אלא בעקבות פגישות עבודה הכרחיות של נתניהו. לפי סביבת נתניהו, הנופש עתיד להתקיים מחר. במוצאי השבת החלו הכנות ביטחוניות לקראת הביקור, כשגם המוחים מתכננים להגיע למקום. בתגובה, חלק מתושבי רמות שיגרו מכתב לשב"כ, למשטרה ולמשרד ראש הממשלה ובו הסבירו כי הם מתנגדים לביקור.

גלנט: פועל יום יום

על פי הדיווח, השלושה שוקלים את הצעד בעקבות סירובו של נתניהו לכנס את הקבינט הביטחוני ולמסור לשרים את המצב לאשורו. היום (א') שוחח שר הביטחון גלנט עם מתגייסים טריים ואמר להם כי הוא פועל יחד עם הרמטכ"ל לפתרון הבעיות העומדות לפתח מערכת הבטחון. "אני לא מתעלם מהבעיה, יחד עם הרמטכ"ל והמטה הכללי אני פועל יום יום כדי למצוא את הדרך לחבר את כולם, ולשמור על הכשירות והלכידות".