חופשה בהפרעה: מפגינים עתרו לבג"ץ שיאפשר להם למחות בנווה אטי"ב

המשטרה מונעת ממפגינים להיכנס לתחומי המושב נווה אטי"ב בו נופש ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתוך כך מובילי המחאה עתרו לבג"ץ בטענה שנמנעת מהם זכותם לחופש מחאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/23 13:10 כא באב התשפג

חופשה בהפרעה: מפגינים עתרו לבג"ץ שיאפשר להם למחות בנווה אטי"ב
הפגנה בנווה אטיב, צילום: Ayal Margolin/Flash90

כמו ישראלים רבים, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא עם משפחתו לנופש ברמת הגולן. לאחר שנתניהו ומשפחתו התמקמו במלון במושב נווה אטי"ב, כניסת זרים למושב נחסמה. בשל כך מארגני המחאה הגישו עתירה לבג"ץ בדרישה לאפשר להם להפגין בתוך תחומי המושב.

על פי הוראת השב"כ, החל מאתמול המושב חסום על ידי המשטרה, והכניסה אליו מתאפשרת אך ורק לתושבים ולאורחי הצימרים ששמותיהם הועברו מראש לגורמי הביטחון. עבור המפגינים ייעדה המשטרה מתחם במרחק של כ- 2 קילומטרים מהמלון בו לן ראש הממשלה, אולם רבם מהם לא היו מרוצים מכך וניסו להכנס רגלית לשטחי המושב.

מחסומים בנווה אטיב

מחסומים בנווה אטיב צילום: Ayal Margolin/Flash90

כאמור, אחת ממארגנות המחאה, אמי קליין, עתרה לבג"ץ נגד המגבלות שהוטלו על המפגינים. לטענתם המשטרה מונעת מהם לממש את זכותם לחופש ביטוי ומחאה. עוד נטען כי הושגו הסכמות ביןן הנהגת היישוב לבין המוחים לגבי נקודות מתאימות למחאה בתחומי נווה אטי"ב, אולם למרות זאת המשטרה ממשיכה לחסום את המקום.

בעתירה עצמה נכתב כי "המשטרה פועלת באופן בלתי חוקי למנוע כליל מחאה בנווה אטי"ב בזמן שהותו של ראש הממשלה במקום. לעותרת תחושה קשה שמא המשיבה פועלת מבלי לבצע את האיזון הראוי, לא מתוך צרכים ביטחוניים אלא מתוך מניעים זרים ופסולים".