צה"ל, השב"כ והמוסד מכחישים את הדיווחים: "משולל כל יסוד"

לאחר שדווח כי ראשי מערכת הביטחון שוקלים לצאת בהצהרה פומבית לציבור - מצה"ל, השב"כ ובמוסד מכחישים את התיאום: "הפרסום על תיאום מהלך ציבורי פומבי אינו נכון", מסרו, וטענו כי הם פועלים רק מול הדרג המדיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 11:58 כו באב התשפג

צה"ל, השב"כ והמוסד מכחישים את הדיווחים: "משולל כל יסוד"
הרמטכ"ל וראש השב"כ, צילום: Erik Marmor/Flash90

אחרי הדיווח של ניר דבורי באתר N12 כי ראשי מערכת הביטחון שוקלים לצאת בהצהרה לציבור - בארגונים מכחישים בתוקף. מוקדם יותר היום (א') דווח כי הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ שוקלים לנאום לציבור ולהציג בעצמם את תמונת המצב אודות כשירות הארגונים.

"הפרסום משולל כל יסוד"

מדובר צה"ל נמסר כי "הפרסום על תיאום מהלך ציבורי פומבי בין ראשי ארגוני הביטחון משולל כל יסוד. הרמטכ"ל פועל למימוש אחריותו וסמכותו מול הדרג המדיני". כמאורף גם בשב"כ הכחישו את הדיווח ואמרו: "הפרסום אודות מהלך פומבי מתואם של ראשי ארגוני הביטחון - אינו נכון. ראש השב"כ מציג עמדותיו והמלצותיו בדיונים ביטחוניים סגורים ובפני דרג מדיני בלבד".

גם מבוסד הצטרפו להכחשות ומסרו כי "הידיעה בדבר תיאום זרועות הביטחון בנוגע לפגיעה בכשירות הצבא אינה נכונה, ולא משקפת את עמדת ראש המוסד, אותה הוא מבטא בפורומים הביטחוניים ומול הדרג המדיני ולא בתקשורת".

על פי הפרסום המוכחש, השלושה מתואמים ביניהם ואם יבחרו לצאת לציבור - הדבר יקרה עוד החודש. השלושה לא ינאמו יחד, אך כאמור מתואמים ביניהם. מדובר בצעד חריג מאוד מעל ראשו של ראש הממשלה נתניהו. על פי הדיווח, השלושה שוקלים את הצעד בעקבות סירובו של נתניהו לכנס את הקבינט הביטחוני ולמסור לשרים את המצב לאשורו.