גלנט לא מוותר: "לא מתעלם מהבעיה, פועל יום יום כדי למצוא את הדרך"

שר הביטחון גלנט ביקר בבקו"ם ואמר למתגייסים החדשים כי הוא פועל מאחורי הקלעים בכדי למצוא פתרונות למשבר, אך הזהיר: "לעולם לא אתן את ידי לשום פגיעה בצה"ל, משום צד. צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 13:52 כו באב התשפג

גלנט לא מוותר: "לא מתעלם מהבעיה, פועל יום יום כדי למצוא את הדרך"
גלנט נאם נגד סרבנות, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

שר הביטחון, יואב גלנט, הגיע היום (א') לביקור בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, ושוחח עם המתגייסים החדשים לחטיבות "כפיר" ו"נח"ל". השר גלנט סייר בין התחנות השונות בשרשרת החיול, וחילק לחיילים החדשים את הציוד הצבאי. בביקור התבטא גלנט אודות בעיית הכשירות בצה"ל וטען כי הוא פועל בכדי למצוא פתרונות.

ללא צה"ל אין לנו זכות קיום

שר הביטחון קיבל סקירה על נתוני מחזור הגיוס הנוכחי, ושיבח את הקצינים באכ"א בראשות מפקד "מיטב" אלוף-משנה אלון מצליח, על שימור אחוז הגיוס הגבוה לשירות משמעותי ביחידות קרביות, ושיפור התנאים בהליך המיון והחיול.

יואב גלנט. שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר

יואב גלנט | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון גלנט בשיחה עם המתגייסים החדשים: "צה"ל הוא הדבר הכי חשוב במדינת ישראל, מלבד המדינה עצמה. ללא צה"ל אין לנו זכות קיום - השירות בצבא ההגנה לישראל הוא הערך העליון ביותר. צה"ל הוא המקום המאחד אותנו ובינינו. מכל הנתונים שאני רואה, אני שמח שלחיכוך החברתי אין השפעה על נתוני הגיוס. כשזה מגיע למשימה האמיתית, כולם מבינים את הערך בגיוס.

לא מתעלם מהבעיה

"אני לא מתעלם מהבעיה, יחד עם הרמטכ"ל והמטה הכללי אני פועל יום יום כדי למצוא את הדרך לחבר את כולם, ולשמור על הכשירות והלכידות. מוטלת עליכם אחריות שאין למעלה ממנה. חוסן הוא לא רק הכושר הפרטי, אלא גם החוסן הלאומי, שקשור בנכונות של האנשים להתגייס, לפעול יחד ולהתנדב פעם אחר פעם. זה תהליך מפתח לחוסן הלאומי", אמר גלנט.

שר הביטחון סיים: "לעולם לא אתן את ידי לשום פגיעה בצה"ל, משום צד. צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל והמשך המסורת בשירות הוא תנאי הכרחי בקיומנו, זה בנפשנו".