גלנט התנגד למשמר הלאומי ובן גביר זעם: "שמאל"

מתיחות בצמרת הממשלה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זועם על שר הביטחון יואב גלנט. הסיבה: התנגדותו של גלנט לאופן שבו מתכוון בן גביר להקים את המשמר הלאומי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/08/23 07:30 כד באב התשפג

גלנט התנגד למשמר הלאומי ובן גביר זעם: "שמאל"
צילום: Ben Hakoon/Flash90

כבר בקמפיין הבחירות הבטיח השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יקים משמר לאומי בניסיון להחזיר את השקט לרחובות ישראל וליצור מענה לערים המעורבות. אבל הקמתו של המשמר נתקלת בקשיים והוא עדיין נמצא בשלבי הקמה מוקדמים.

בן גביר זעם: תחליט אם אתה בממשלת ימין או בחוץ

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט הביע התנגדות חריפה לאופן שבו דורש בן גביר להקים את המשמר הלאומי, כך שהוא יהיה כפוף גם לשר לביטחון לאומי. התנגדותו של שר הביטחון פורסמה בחדשות 12, מה שהביא לזעם של בן גביר.

יואב גלנט

יואב גלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שר הביטחון גלנט, תתכבד ותחליט אם אתה בממשלת ימין או בחוץ. אי אפשר לנהל ממשלה עם מדיניות שמאל כמו שאתה מנסה להוביל. ואגב, זה קצת מגוחך ששר הביטחון שהצבא כפוף לו אומר שזה סכנה שגוף בטחוני יהיה כפוף לשר".

בתחילת השבוע בישר בן גביר על מהלך נוסף, "לראשונה - יחידה לבוגרי צבא חרדים במג"ב, שתעסוק בשמירה באזור עוטף ירושלים, בית לחם וקבר רחל. מברך את מג"ב, משטרת ישראל ועמותת 'נצח יהודה' על הובלת המיזם החשוב והמבורך הזה".