המשבר נבלם? מאות שוטרים התפטרו השנה - בן גביר מרוצה

במשרד לביטחון לאומי ובמשטרה טוענים לבלימת גל ההתפטרויות של שוטרי הקבע, אך המספרים מראים כי מאות שוטרים התפטרו גם השנה. מספר המתפטרים ירד בכ-15% ובמשטרה טוענים כי אלפי קורות חיים הוגשו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/08/23 15:35 כג באב התשפג

המשבר נבלם? מאות שוטרים התפטרו השנה - בן גביר מרוצה
בן גביר והמפכ"ל, מרוצים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במשרד לביטחון לאומי ובמשטרה חושפים היום (ה') את נתוני ההתפטרויות בקרב שוטרי הקבע וטוענים לבלימת גל ההתפטרויות במשטרה. מהנתונים עולה כי השנה חלה ירידה של 15% במספר המתפטרים בקרב שוטרי הקבע ומספרם עומד על 514 שוטרים. בשנה שעברה מספר השוטרים שהתפטרו עמד על 607 שוטרים.

מאה שוטרים לשעבר ביקשו לחזור

יחד עם זאת, במשטרה אומרים כי כמאה שוטרים לשעבר הגישו בקשות על מנת לחזור לשירות וכי מעל 7,000 קורות חיים חדשים הוגשו והתאמתם נבדקת בימים אלה. השר לביטחון לאומי בן גביר, מרוצה מהנתונים ואומר כי "המגמה מתחילה להשתנות".

"הופך את המשטרה כמקום עבודה יציב ואטרקטיבי"

השר, שאחד מהיעדים שהציב לעצמו היה עיבוי הכוחות במשטרה ושיפור תנאי השכר של השוטרים אמר היום: "פעלתי להביא 9 מיליארד ש"ח על מנת לחזק את המשטרה ואת תחושת הביטחון האישי וזה כבר מתורגם במשכורות של השוטרים. נמשיך לחזק את המשטרה בכל הכח".

שבתאי ובכירי המשטרה

שבתאי ובכירי המשטרה, היפוך מגמה? צילום: Arie Leib Abrams/flash90

מפכ"ל המשטרה שבתאי הוסיף: "המשטרה והמשרד לביטחון לאומי משקיעים מאמצים רבים לגיוס שוטרים ושימור שוטרים קיימים. התוספות והמענקים החדשים לצד סל הטבות שניתן לשוטרים, מייצר מעטפת כוללת למתגייסים והופך את המשטרה כמקום עבודה יציב ואטרקטיבי".