רפורמת בן גביר: גיוס אלפי שוטרים והעלאת שכרם בעשרות אחוזים

עוד לפני שפוצץ מיקי לוי את מסיבת העיתונאים, הסביר באריכות השר בן גביר את הרפורמה המקיפה שהוא מתכנן במשטרה. המשטרה תגייס אלפי שוטרים והשכר יעלה משמעותית | בן גביר מתריע: שומר החומות 2 נמצא בפתח

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/01/23 20:32 ב בשבט התשפג

רפורמת בן גביר: גיוס אלפי שוטרים והעלאת שכרם בעשרות אחוזים
השר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

רפורמה מקיפה במשטרה: במסיבת העיתונאים הערב (ג'), הציג השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יחד עם המפכ"ל שבתאי את הרפורמה המתוכננת במשטרת ישראל. בין היתר דיבר בן גביר על גל הפיטורין של המשטרה ועל השכר הזעום של השוטרים. התוכנית אמורה להסדיר בדיוק את הבעיות הללו ובן גביר פנה לשוטרים שהתפטרו ואמר: "אני קורא לכל השוטרים שעזבו את המשטרה בשנים האחרונות: שובו הביתה".

צפו במיקי ליו מתפרץ למסיבת העיתונאים:

בן גביר פתח והתריע מפני מערכה נוספת כמו ב"שומר החומות": "בכל הערכות המצב שקיימתי עולה בצורה ברורה הסכנה הגדולה לביטחון הלאומי של ישראל, והאיום המרכזי שעומד בפנינו, ואני רוצה לומר לכם שתרחיש הייחוס  שאני שומע מרוב אנשי המקצוע במשרד הזה, במשטרה, במגב, ובצה"ל, הוא ששומר חומות 2 נמצא בפתח!! לתרחיש כזה יש רק פתרון אחד: חיזוק משמעותי של המשטרה הכחולה והקמת כוח המשמר הלאומי".

גיוס המוני למשטרה: "חזרו הבייתה"

"תבינו" פתח בן גביר את דבריו, "אני ביקשתי וקיבלתי תלושי שכר. חוקר מתחיל במשטרה מרוויח 6,429 שקלים בחודש. בלש מרוויח 7,387 שקלים, וסיירת מתחילה מרוויחה 7,350 שקלים. השוטרים הגיבורים שלנו עובדים בשבתות חגים, סביב השעון, וחוזרים הביתה עם הסכומים הנמוכים האלה". בן גביר הוסיף: "לא פלא שבשנת 2021 התפטרו 631 שוטרים - פי שניים מאשר בשנת 2020, ובשנה האחרונה זינק מספר השוטרים המתפטרים ל 1,030  שוטרים".

המפכ"ל שבתאי

המפכ"ל שבתאי צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

"התכנית שלנו מתחלקת לשני חלקים": הסביר בן גביר, "החלק הראשון הוא חיזוק המשטרה הכחולה. אנחנו נעלה משכורות לכל השוטרים, מהגיוס ועד לדרגת פקד, כולל. אנחנו מדברים על העלאה של בין עשרים לארבעים אחוזים בשכר השוטרים, באופן שיאפשר לשוטרים להתקיים בכבוד, ויאפשר לנו להחזיר ולגייס את השוטרים. בנוסף, אנחנו נגייס 4000 שוטרים בשנתיים הקרובות, ונשלים את החוסרים בהצטיידות והרכש של משטרת ישראל".

השר בן גביר

השר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

הקמת המשמר הלאומי

"החלק השני הוא הקמת כוח המשמר הלאומי" הסביר בן גביר: "אנחנו נכפיל את מג"ב ונהפוך אותו מכוח מחוזי לכוח משימה ארצי, נרחיב את פעילות הכוחות המיוחדים לפשיעה המאורגנת, נהפוך את מרכז הבינה למכלול מורחב של טכנולוגיה וסייבר, ונקים זרוע מתנדבים ארצית של עשרת אלפים בוגרי יחידות קרביות. בראש שני החלקים הללו, יעמוד רב ניצב קובי שבתאי".

בן גביר סיכם את הרפורמה ואמר: "בהסכם הקואליציוני השגנו תקציב משמעותי של 14 מיליארד שקלים לשנים 2023-2024 לגופי המשרד - המשטרה, שב"ס, וכבאות והצלה.אני מבטיח כאן: אנחנו נשקיע את הכסף כדי להחזיר את הביטחון האישי והמשילות לכל תושבי מדינת ישראל".