פרשת הריגול האיראני: זוכו שניים מהחשודים

בית המשפט זיכה שתיים מהנאשמים בפרשת הריגול האיראני, וזיכה באופן חלקי נאשם נוסף | הנאשמים היו בקשר עם פעיל איראני, ששידל אותם לשלוח מידע ופרטים אודות ישראל

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 09/08/23 11:29 כב באב התשפג

פרשת הריגול האיראני:  זוכו שניים מהחשודים
איראן , צילום: שאטרסטוק

לפני כשנתיים נחשפה פרשת ריגול חמורה, והתברר כי מספר אזרחיות ישראליות גויסו בידי גורמי מודיעין איראניים, לצורך ביצוע משימות בתחומי מדינת ישראל. מהחקירה עלה כי אלו קיימו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני, אשר פנה אל הנאשמות באמצעות רשת הפייסבוק והציג עצמו בפני רובן כרווק מוסלמי אמיד מטהרן המתעניין בדת היהודית ומעוניין לעלות לישראל.

בתוך כך, בית המשפט המחוז בירושלים זיכה היום (ד') שניים מהנאשמים בפרשה, שיוחסו אליהם עבירות חמורות של מגע עם סוכן חוץ וידיעה העלולה להועיל לאויב. נאשמת אחרת בפרשה הורשעה במגע עם סוכן חוץ, אולם זוכתה מסעיף עבירת מסירת מידע.

"אין ספק כי מדובר באנשים ציוניים, אוהבי המדינה, שלא הייתה להם, ולו בשלב
כלשהו, כוונה לפגוע בביטחון המדינה", נכתב בנימוקים לפסיקה. "אין מחלוקת כי תחילתו של הקשר של נאשמות 1 ו- 4 עם מי שנטען כי הוא סוכן חוץ, היה מבלי לדעת את זהותו, ובוודאי שלא מתוך כוונה ליצור קשר עם סוכן חוץ, ובוודאי שלא מתוך כוונה לפגוע בביטחון המדינה".

הציג עצמו כרווק יהודי המעוניין לעלות ארצה - וביקש פרטי מידע על ישראל

כאמור, פעיל איראני שכינה עצמו "ראמבוד נמדר", הציג עצמו כרווק יהודי המעוניין לעלות ארצה. הוא הטיל על החשודים - כולם יוצאי איראן ודוברי פרסית, משימות שונות וביקש מהם פרטי מידע אודות ישראל - וזאת למרות שחלקם ידעו או חשדו כי הוא פועל מטעמם של שלטונות איראן וגופי המודיעין שלה. במסגרת הקשר הנאשמים העבירו לו פרטי מידע שונים וזאת בתמורה לכספים ומתנות שקיבלו ממנו.

נאשם נוסף סייע לאחד הנאשמים במשימות השונות שהוטלו עליו וידע על זהותו של הפעיל האיראני. כתבי האישום מייחסים לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב וסיוע למסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב.

גורם בכיר בשב"כ מסר בעקבות חשיפת הפרשה כי מדובר ב"פרשייה חמורה, בה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן, שפעלה בתחומי מדינת ישראל. במקרה זה, אנו עדים לניסיונות ריגול בתחומי ישראל, באמצעות פניה בכיסוי "תמים" לישראליות ודרדורן לקשר ממושך".