רווק מוסלמי אמיד מטהרן: הוגשו כתבי אישום בפרשת הריגול האיראני

גורם מודיעין איראני התחזה בפני אזרחיות ישראליות בתור "ראמבוד נמדר", ולאחר שפנה אליהן ברשתות החברתיות, גרם להן לבצע עבורו משימות בתמורה לכסף. כתב האישום מייחס ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/01/22 19:57 י בשבט התשפב

רווק מוסלמי אמיד מטהרן: הוגשו כתבי אישום בפרשת הריגול האיראני
הפרופיל המזויף, צילום: ללא

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד חמישה נאשמים בגין קשר וסיוע לגורם מודיעין איראני, זאת בהמשך להודעת שב"כ לפיה נחקר בשבועות האחרונים חשד לפיו מספר אזרחיות ישראליות גויסו בידי גורמי מודיעין איראניים, לצורך ביצוע משימות בתחומי מדינת ישראל. 

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד קובי מושקוביץ, פעיל מודיעין איראני פנה אל הנאשמים באמצעות רשת הפייסבוק והציג עצמו בפני רובן כרווק מוסלמי אמיד מטהרן המתעניין בדת היהודית ומעוניין לעלות לישראל.

הפעיל האיראני הטיל עליהם משימות שונות וביקש מהם פרטי מידע אודות ישראל וזאת למרות שחלקם ידעו או חשדו כי הוא פועל מטעמם של שלטונות איראן וגופי המודיעין שלה. במסגרת הקשר הנאשמים העבירו לו פרטי מידע שונים וזאת בתמורה לכספים ומתנות שקיבלו ממנו. נאשם נוסף סייע לאחד הנאשמים במשימות השונות שהוטלו עליו וידע על זהותו של הפעיל האיראני. כתבי האישום מייחסים לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב וסיוע למסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב. 

גורם בכיר בשב"כ מסר כי מדובר ב"פרשייה חמורה, בה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן, שפעלה בתחומי מדינת ישראל. במקרה זה, אנו עדים לניסיונות ריגול בתחומי ישראל, באמצעות פניה בכיסוי "תמים" לישראליות ודרדורן לקשר ממושך. זאת, חרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, ונוכח בחירתן להמשיך עמו את הקשר ואף לבצע עבורו משימות. במעשיהם החמורים סיכנו המעורבים את עצמם, את בני משפחתם וכן אזרחים ישראלים תמימים, שפרטיהם הועברו למודיעין האיראני, זאת בנוסף למידע שהועבר על יעדים ישראלים ואמריקאים בישראל באופן שעלול לשמש למטרות טרור". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן