עוד שר תוקף את סמוטריץ' - באוצר מגיבים: נעביר את הכסף בתנאי אחד

לאחר שהשרים ארבל וגמליאל יצאו בנחרצות נגד החלטתו של סמוטריץ' לייבש כספים שהיו מיועדים לחברה הערבית, גם השר שיקלי דורש את העברת הכספים וכותב לסמוטריץ': "עמדתי היא שיש לפעול להעברת התקציבים". באוצר הציבו תנאי

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/08/23 18:35 כא באב התשפג

עוד שר תוקף את סמוטריץ' - באוצר מגיבים: נעביר את הכסף בתנאי אחד
סמוטריץ', ביקורת מבית, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לאחר ששר האוצר סמוטריץ' המשיך בסירובו להעביר תקציבים שהממשלה הקודמת ייעדה לרשויות הערביות, דבר שהוביל לביקורות עליו מתוך הממשלה. עתה שר נוסף מצטרף לביקורות על אי העברת הכספים. שר התפוצות עמיחי שיקלי שיגר הערב (ג') מכתב לשר האוצר בו כתב: "אין הצדקה ואין היגיון בשלילת מענקי איזון שהרשויות נשענו עליהם בתקציב השנתי".

שיקלי הציע במכתבו מספר דרכים להתגבר על האפשרות שכספים יזלגו לגורמי פשיעה וטרור. "יצירת מכרזי מסגרת לאיסוף פסולת והיסעים, בתחומים בהם נמצאה מעורבות גבוהה במיוחד של ארגוני פשיעה" כותב שיקלי כאחד מאמצעי ההגנה שינקוט משרד האוצר.

השר עמיחי שיקלי

השר עמיחי שיקלי, תוקף את ההחלטה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התנאי של משרד האוצר

הוא מסכם ומציע להקים יחידה ייעודית לפיקוח על מכרזים ברשויות הערביות "במסגרת התקצוב השוטף" כפי שהומלץ בדו"ח הירש. ב-N12 פורסם כי במשרד האוצר הגיבו לנושא ואמרו כי "אם יתקיימו תנאי דוח הירש כמובן שאין בעיה בהעברת הכסף, לצערנו זה לא קרה עד עכשיו".

"קוראת לשר האוצר לבטל את הקפאת התקציב"

כאמור, מלבד שיקלי גם השרה גילה גמליאל תקפה את ההחלטה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אני קוראת לשר האוצר לבטל את הקפאת התקציב להשכלה גבוהה לערביי ישראל. לשילוב האוכלוסייה הערבית באקדמיה יש חשיבות חברתית, כלכלית וביטחונית. כשרה לשוויון חברתי, הובלתי את תוכנית 922 עם הישגים רבים. עלינו להמשיך לממש את החזון בראייה ארוכת טווח למען צמצום הפערים בחברה".