האירוע בבורקה: גופת הפלשתיני לא נותחה - ופוחתים הסיכויים לכתב אישום

אחרי מעצרם של חמישה פלשתינים בחשד למעורבות בעימותים, גורמים המעורים בפרטי חקירת האירוע בשטח מועצת בנימין בערב שבת האחרון  אומרים כי יהיה קשה מאוד להרשיע את היורה בהריגה או ברצח | דרישה לחקור את הערבים בגין נסיון רצח

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/23 21:57 כ באב התשפג

האירוע בבורקה: גופת הפלשתיני לא נותחה - ופוחתים הסיכויים לכתב אישום
עוז ציון במבט מבורקה, צילום: Flash90

האירוע בבורקה: אחרי מעצרם של חמישה פלשתינים בחשד למעורבות בעימותים, גורמים המעורים בפרטי חקירת האירוע בשטח מועצת בנימין בערב שבת האחרון אומרים כי יהיה קשה מאוד להרשיע את היורה בהריגה או ברצח - לנוכח העובדה שנפצע קשה ונכלל במסגרת הגנה עצמית לגיטימית, כך מתפרסם בערוץ 14. בנוסף דווח כי העובדה שגופת הפלשתיני לא נותחה ולא ניתן לקשור בין התרמילים להרג.

גופת הפלשתיני לא נותחה - והסיכויים לכתב אישום פוחתים

כתב חדשות 12 משה נוסבאום הסביר כי הסיכוי שבאירוע יוגש כתב אישום בעבירת המתה כל שהיא נמוך, וככל הנראה המתיישבים צפויים להתשחרר בימים הקרובים ממעצר, בעקבות העובדה שגופת הפלשתיני שנהרג לא נותחה. בהיעדר נתיחה לא ניתן לקשור בין התרמילים והקליעים שנמצאו בזירה לבין הגופה, וכן דווח כי החוקרים לא מצאו כל סרטון של הירי.

עוז ציון

עוז ציון

בתוך כך, היום (ב') שלח עו"ד נתי רום מארגון חוננו מכתב למשטרת ישראל וימ"ר ש"י בדרישה למצות את הדין עם מבצעי הלינץ' ולחקור אותם בגין ניסיון לרצח "רק הלילה נעצרו מספר חשודים בהתפרעות. בהודעת הדוברות של המשטרה נאמר כי החשודים ייחקרו על עבירת תקיפה בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה. מדובר בקבוצה גדולה ביותר, מאורגנת, אשר עשיה מעידים כי יצאה יחד בכוונה אחת – תקיפה עד כדי רצח של מרשי ויהודים נוספים, ממניע טרוריסטי ולאומני".

דרישה: לחקור את הערבים בגין נסיון רצח

באשר לפצוע היהודי כתב רום כי "פציעה קשה מן החמורות שיש, אשר כמעט והביאה למותו חלילה, נתנה אותו במצב של סכנת חיים ממשית והוא נזקק לניתוחי חירום שיצילו את חייו". לאור האמור מבקש עו"ד רום לחקור את החשודים בגין ניסיון לרצח "עובדה זו וודאי לא נעלמה מהיחידה החוקרת, אשר שוטרים מטעמה נמצאים באופן רציף צמוד למרשי כל שהותו בטיפול נמרץ".

בנוסף, ביקש עו"ד רום לעצור את כלל התוקפים "אבקש כי היחידה החוקרת תביא למעצרם של כלל הפורעים שהיו שותפים בקבוצה הרצחנית, אשר כללה עשרות עד מאות תוקפים שגרמו בצוותא לפציעת מרשי, ואך בנס נעצרו ברגע האחרון בטרם הביאו מעשיהם לרצח של מספר מהיהודים במקום", סיכם