שני תוך שבוע: שם קץ לחייו לוחם "כפיר" לשעבר שחיכה להכרה כהלום קרב

אור דוניו, בן 30 מאיזור הדרום ולוחם לשעבר שחיכה להכרה כהלום קרב, שם קץ לחייו | משפחתו סיפרה כי הוא לחם במבצע "שובו אחים" והתבייש לספר על מצבו הנפשי |משרד הביטחון: מיד עם הגשת הבקשה אושר לו טיפול נפשי על ידי מטפלת פרטית, כלל פרטי האירוע בבחינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/23 19:06 כ באב התשפג

שני תוך שבוע: שם קץ לחייו לוחם "כפיר" לשעבר שחיכה להכרה כהלום קרב
הפגנת הלומי קרב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אור דוניו, לוחם בחטיבת "כפיר" לשעבר, שם קץ לחייו. דוניו, בן 30 מאיזור הדרום, ניהל הליך מול אגף השיקום במשרד הביטחון להכרה כהלום קרב. נזכיר כי רק לפני ארבעה ימים הלך לעולמו בר כלף, חייל נוסף מחטיבת "כפיר", שהצית את עצמו בביתו בנתניה וניהל גם הוא הליך להכרה כהלום קרב.

"התבייש לדבר על מצבו הנפשי"

"הוא לחם בחטיבת כפיר והשתתף במבצע שובו אחים", צוטטו הוריו של אור ז"ל בכתבה באתר N12. "לפני 10 חודשים הוא הגיש בקשה להכרה, אבל התבייש לדבר על זה ולאסוף עדויות. מאז הוא המתין לתשובה של משרד הביטחון שלא נענתה עד היום". במשרד הביטחון טוענים כי בעקבות בקשתו שלא לפנות למפקדיו בקשתו התעכבה.

משרד הביטחון

משרד הביטחון צילום: shutterstock

"משרד הביטחון מביע צער על מותו של אור דוניו ומשתתף בכאבה של המשפחה", נמסר מהמשרד. "עם היוודע האירוע, נציגי האגף יצרו קשר עם המשפחה. אור ז"ל פנה לפני כעשרה חודשים בבקשה להכרה כנכה צה"ל. מיד עם הגשת הבקשה, אושר לו טיפול נפשי על ידי מטפלת פרטית אותה בחר, במימון האגף. לאור בקשתו של אור ז"ל שלא לפנות למפקדיו מהשירות הצבאי ובהיעדר תיעוד, משך זמן הטיפול בבקשתו התארך מהרגיל. מפאת צנעת הפרט לא נרחיב מעבר לכך. כלל פרטי האירוע בבחינה".

"אי אפשר לקחת בני 18 לשלוש שנים ואחרי זה לתת להם להתמודד לבד"

כאמור, דוניו מצטרך לבר כלף בן ה-33 שהצית את עצמו ביום שלישי האחרון בנתניה שגם הוא לא הוכר כנכה צה"ל.משרד הביטחון טען כי כלף אובחן כסובל ממחלת נפש שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. אמו של כלף, כוכבה, אמרה בכאב כי "קצינת הנפגעים של כפיר הגיעה פעם אחת וזהו, זנחו אותו. אי אפשר לקחת בני 18 לשלוש שנים ואחרי זה לתת להם להתמודד לבד".

בר כלף ז"ל

בר כלף ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

אם אתם או מישהו קרוב חווים מצוקה קשה, אל תישארו לבד - דברו איתנו. עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית, לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן