הלך לעולמו הצעיר שהצית את עצמו לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל

בר כלף בן ה-33 שהצית את עצמו ביום שלישי האחרון בנתניה לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל על ידי משרד הביטחון, נפטר היום מפצעיו בבית החולים שיבא תל השומר

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/08/23 13:23 טז באב התשפג

הלך לעולמו הצעיר שהצית את עצמו לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל
צילום: באדיבות המשפחה

טרגדיה בשיבא: בר כלף בן ה-33 הצית את עצמו ביום שלישי האחרון בנתניה לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל על ידי משרד הביטחון. צוות מגן דוד אדום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים שיבא תל השומר כשהוא מורדם ומונשם וסובל מכוויות בכל חלקי גופו. שם, הוא טופל במרכז לרפואה דחופה ומרכז הכוויות בבית החולים והיום (ה') נאלצו לקבוע את מותו.

"קצינת הנפגעים של כפיר הגיעה פעם אחת וזהו, זנחו אותו"

מבדיקה ראשונית שנערכה על ידי משרד הביטחון, עולה כי מדובר בלוחם ששירת בצבא בין השנים 2008 - 2011. כמו כן, פנייתו להכרה בו כנכה צה"ל נדחתה בטענה כי הוא אובחן כסובל ממחלת נפש, שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי. בנוסף, גורמי המקצוע טענו כי בבקשתו להכרה כהלום קרב הוא לא ציין או התייחס לאירועים כלשהם ולא סיפק מסמכים רפואיים מטעמו שתומכים באבחון שכזה. עם זאת, על פי עד ראייה ששהה במקום מדובר בהלום קרב שלחם במבצע צוק איתן.

משרד הביטחון, הקריה, בתל אביב |

משרד הביטחון, הקריה, בתל אביב | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

כוכבה ערבה, אימו של בר מתחה לפני יומיים ביקורת חריפה נגד משרד הביטחון. "קצינת הנפגעים של כפיר הגיעה פעם אחת וזהו, זנחו אותו". המשפחה כועסת על משרד הביטחון שמיהר להתנער מאחריות. "אי אפשר לקחת בני 18 לשלוש שנים ואחרי זה לתת להם להתמודד לבד"