אחרי מתקפות חברי הכנסת - נתניהו שוחח עם ראש השב"כ

חברות כנסת מהקואליציה האשימו את השב"כ ואת העומד בראשו, וטענו בין היתר כי "רעיונות השמאל הגיעו גם לצמרת השב"כ, עומק ה'דיפ סטייט' הגיע לראש השב"כ" | ראש הממשלה שוחח עם רונן בר וגיבה אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/23 17:09 כ באב התשפג

אחרי מתקפות חברי הכנסת - נתניהו שוחח עם ראש השב"כ
ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חברות כנסת מהקואליציה תקפו אתמול (א') את השב"כ ואת העומד בראשו רונן בר, ובתגובה לתקיפות ראש הממשלה נתניהו שוחח היום (ב') עם בר וגיבה את פעולות השב"כ למען ביטחון ישראל. נתניהו אמר לבר כי הוא מגבה אותו ואת אנשי השירות על "העבודה החשובה שהם עושים למען ביטחון אזרחי ישראל מסביב לשעון".

הסערה סביב השב"כ

נזכיר כי הסערה החלה מפרסום בעיתון "ידיעות אחרונות" לפי ראש השב"כ רונן בר הזהיר את ראש הממשלה כי הטרור היהודי מלבה את הטרור הפלשתיני. בעקבות האזהרה חברות הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, וטלי גוטליב מהליכוד, תקפו אותו. הר מלך אמרה כי "אי-אפשר להתעלם מזה שלתוך הדרגים הפיקודיים הבכירים חלחלה תפיסה ומדיניות שלא יודעת להבחין בין אויב לעם שלך. לא יודעת להבחין בין מי שצריך לדאוג לו" וגוטליב טענה כי "רעיונות השמאל הגיעו גם לצמרת השב"כ. עומק ה'דיפ סטייט' הגיע לראש השב"כ ולראשי צה"ל. הטיימינג של הודעת ראש השב"כ - מקוממת".

שר הביטחון יואב גלנט גינה את המתקפה וכתב: "בזכות אנשי שירות הביטחון הכללי והעומד בראשם הפועלים הרחק מעיני הציבור, ניצלים מידי יום חייהם של אזרחים ישראלים. מגנה בתוקף את אמירותיהם של חברי הכנסת המגדפים את ראש השב"כ ומציע להם לחזור בהם ולהתנצל על דבריהם. כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב"כ פוגעת בביטחון המדינה ובאזרחיה".