השב"כ במוקד: רונן בר הזהיר, חברות הכנסת תקפו - וגלנט ולפיד גינו

ראש השב"כ הציג בפני נתניהו משוואה לפיה הטרור היהודי מלבה את הטרור הפלשתיני, וחברות כנסת מעוצמה יהודית והליכוד תקפו: "לתוך הדרגים הפיקודיים הבכירים חלחלה תפיסה ומדיניות שלא יודעת להבחין בין אויב לעם שלך" | גלנט ולפיד לצד רונן בר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/23 13:28 יט באב התשפג

השב"כ במוקד: רונן בר הזהיר, חברות הכנסת תקפו - וגלנט ולפיד גינו
רונן בר, ראש השב"כ, צילום: Moshe Shai/Flash9

בעקבות אירועי בורקה ביום שישי האחרון, סערה סביב השב"כ: על פי פרסום בעיתון "ידיעות אחרונות", ראש השב"כ רונן בר הזהיר את ראש הממשלה, עוד לפני האירועים, כי הטרור היהודי מלבה את הטרור הפלשתיני. בעקבות האזהרה - חברות הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, וטלי גוטליב מהליכוד, תקפו אותו.

"עומק ה'דיפ סטייט' הגיע לראש השב"כ ולראשי צה"ל"

"ערבבו ולא ידעו להגדיר מי האויב ולא ידעו להרתיע את האויב ולהכניע את האויב, אז אנחנו מוצאים את עצמנו מול הגדרות מעוותות כאלה", אמרה סון הר מלך ל-ynet. "יש לי הערכה עמוקה לחיילים ואהבה אינסופית לאנשים האלה, לאנשי הביטחון. אבל אי-אפשר להתעלם היום מזה שלתוך הדרגים הפיקודיים הבכירים חלחלה תפיסה ומדיניות שלא יודעת להבחין בין אויב לעם שלך. לא יודעת להבחין בין מי שצריך לדאוג לו".

לימור סון הר מלך

לימור סון הר מלך

כאמור, גם חברת הכנסת גוטליב הצטרפה לביקורת החמורה: "רעיונות השמאל הגיעו גם לצמרת השב"כ. עומק ה'דיפ סטייט' הגיע לראש השב"כ ולראשי צה"ל. הטיימינג של הודעת ראש השב"כ - מקוממת". נזכיר כי בשבוע האחרון התחוללה סערה דומה סביב אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס שהותקף על ידי גורמי ימין, בהם חברי כנסת.

גלנט גינה, לפיד תקף: "שתיקתו של נתניהו היא חרפה לאומית"

שר הביטחון יואב גלנט גינה את המתקפה וכתב: "בזכות אנשי שירות הביטחון הכללי והעומד בראשם הפועלים הרחק מעיני הציבור, ניצלים מידי יום חייהם של אזרחים ישראלים. מגנה בתוקף את אמירותיהם של חברי הכנסת המגדפים את ראש השב"כ ומציע להם לחזור בהם ולהתנצל על דבריהם. כל התקפה מצד אנשי ציבור נגד השב"כ פוגעת בביטחון המדינה ובאזרחיה".

יו"ר האופוזיציה לפיד גינה גם הוא את הדברים ואמר: "כראש ממשלה עבדתי מול ראש השב"כ רונן בר באופן צמוד ואינטנסיבי. אין לי מושג קלוש מהן דחעותיו הפוליטיות, אבל אני יודע שהוא איש מקצוע מעולה, לוחם נטול פחד, פטריוט ישראלי, ובעיקר מנהיג ארגון שנמצא תחת התקפה גם של הטרור הפלשתיני וגם של הטרור היהודי של עברייני הגבעות ושליחיהם בקואליציה. מול ההתקפות המכוערות על ראש השב"כ של אנשים שלא עשו אלפית ממנו למען בטחון ישראל, שתיקתו של נתניהו היא חרפה לאומית. המורשת היחידה שתישאר מנתניהו היא כמי שנירמל את הקיצוניות והטירוף".