המהלך הבא של מארגני המחאה: במקרה שהממשלה לא תציית לבג"ץ - לא נתייצב

רופאים המתנגדים לממשלה טוענים כי "אנו עומדים בפני אפשרות ריאלית שראש הממשלה ושריו לא יצייתו לחוק ולפסיקתו של בית המשפט העליון" - ומצהירים כי לא יתייצבו לעבודתם במידה והממשלה לא תציית לבג"ץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/23 16:50 כ באב התשפג

המהלך הבא של מארגני המחאה: במקרה שהממשלה לא תציית לבג"ץ - לא נתייצב
רופאים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, צילום: Gili Yaari /Flash90

במהלך כנס החורף, חוקקה הקואליציה את תיקון חוק הנבצרות באופן שיגן על ראש הממשלה, בנימין נתניהו ממצב בו הוא יוצא לנבצרות בניגוד לרצונו ולא מסיבה רפואית או נפשית. ביום חמישי האחרון בג"ץ דן בעתירה שהוגשה נגד התיקון בהרכב של שלושה שופטים, ונקבע כי יורחב ההרכב והוא ידון בפניי 11 שופטים. היום (ב') הודיעו רופאים המתנגדים לרפורמה המשפטית תחת השם "החלוקים הלבנים" - כי במידה והממשלה לא תציית לבג"ץ - הם יפסיקו להתייצב לעבודתם.

"ממשלה שאיננה מצייתת לחוק ולביהמ"ש העליון מפרה את החוזה הבסיסי בינה לבין האזרחים"

"אנו עומדים בפני אפשרות ריאלית שראש הממשלה ושריו לא יצייתו לחוק ולפסיקתו של בית המשפט העליון. זהו משבר חוקתי", כתבו "החלוקים הלבנים" בהודעתם. "במדינת ישראל כל אדם חייב לציית לפסיקתו של בית המשפט, מאחר ורק הוא הגורם המוסמך לקבוע באופן סופי את המצב המשפטי. אף אדם אינו מעל החוק". לא ברור כמה רופאים מאוגדים תחת המחאה.

ארכיון

בג"ץ, ארכיון | צילום: פלאש 90

"ממשלה שאיננה מצייתת לחוק ולביהמ"ש העליון מפרה את החוזה הבסיסי בינה לבין האזרחים. לפיכך, ברור שאם ראש הממשלה ושריו לא יקיימו את פסיקתו של ביהמ"ש במכוון, או ייתנו לעובדי הציבור הוראות הסותרות את הפסיקה, אזי הם מובילים ממשלה עבריינית ודיקטטורית אשר איבדה את הלגיטימיות שלה, ואין לציית לה. לפי הצהרות ראש הממשלה ושריו, הם מתכוונים להפר את החוק", פירטו במחאה.

לא נתייצב - עד שהממשלה תכבד את הפסיקה

הם הצהירו כי "במצב זה של משבר חוקתי, ניאלץ לא להתייצב לעבודה עד אשר הממשלה תחזור לכבד את פסיקות בית המשפט העליון. האחריות על השיבושים במערכת הבריאות תוטל כולה על ראש הממשלה ושריו שהובילו לכך. אנו קוראים להסתדרות הרפואית ולהסתדרות הכללית, ולכל האזרחים, הגופים והחברות הנאמנים לחוק, להצהיר מראש, כי במקרה של משבר חוקתי, המשק יושבת עד אשר ראש הממשלה ושריו יחזרו לציית לחוק".