הנשיאה חיות נגד שרגא: "אדוני לא יזהיר ולא ידבר איתנו בשפה הזו"

במהלך הדיון על חוק הנבצרות, הנשיאה חיות נזפה ביו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא שטען כי נתניהו רוצה להפוך את ישראל לדיקטטורה: "ללא טיעון משפטי מבוסס אי אפשר להתקדם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/08/23 12:12 טז באב התשפג

הנשיאה חיות נגד שרגא: "אדוני לא יזהיר ולא ידבר איתנו בשפה הזו"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ דן היום (ה') בעתירה שהוגשה נגד התיקון בהרכב של שלושה שופטים: הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה, עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית. ראשון הדוברים היה יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עורך הדין אליעד שרגא, שהגיש עתירה מטעם הארגון נגד החוק. במהלך דבריו, נזפה הנשיאה חיות בשרגא ואמרה כי אין בדבריו טיעונים משפטיים.

צפו בנזיפה של חיות בשרגא:

"ללא טיעון משפטי מבוסס אי אפשר להתקדם"

בפתח הדיון, הזהיר שרגא כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו רוצה להפוך את מדינת ישראל ל"מדינה דיקטטורית". "נאשם מספר 2 החליט לבצע הפיכה שלטונית במדינת ישראל. החליט לרסק את הרשות השופטת, החליט לפרק את מערכת אכיפת שלטון החוק, הוא החליט לפרק את מוסד היועץ המשפטי לממשלה, הוא החליט לפרק את הפרקליטות, את המשטרה – את כל שומרי הסף. מנגיד בנק ישראל וכלה ביושב ראש רשות החברות הממשלתיות ולהפוך אותנו למדינת סף דיקטטורית", אמר שרגא.

שרגא. עתירה ברגע האחרון

שרגא. עתירה ברגע האחרון צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

כאמור, הנשיאה חיות קטעה את דבריו של שרגא ונזפה בו מאחר שהוא לא הביא טיעונים משפטיים. "אדוני לא יזהיר, ולא ישתמש בשפה של אם. אדוני יטען טיעון משפטי? או שימשיך בנבואות הזעם". לאחר שעו"ד שרגא המשיך בדבריו, חיות העירה לו בשנית ואמרה כי "אדוני מתבקש להתחיל בטיעון משפטי כי אנחנו בבית משפט. ללא טיעון משפטי מבוסס אי אפשר להתקדם".