הפטור מוויזה תושבי עזה בעלי אזרחות אמריקאית יוכלו לקבל ויזת תייר לישראל

בכיר ברשות האוכלוסין וההגירה אמר היום כי החל מ-15 בספטמבר פלשתינים תושבי עזה בעלי אזרחות אמריקאית, יוכלו להמריא מנמל התעופה בן גוריון | בשב"כ ובצה"ל נרשמה התנגדות לדרישות האמריקאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/23 13:39 כ באב התשפג

תושבי עזה בעלי אזרחות אמריקאית יוכלו לקבל ויזת תייר לישראל
דרכון | , צילום: Nati Shohat/Flash90

גיל ברינגר, המשנה למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה ומי שמונה לתפקיד האחראי על תהליך קבלת הפטור מוויזה לארצות הברית, אמר היום (ב') לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי החל מ-15 בספטמבר פלשתינים תושבי עזה בעלי אזרחות אמריקאית יוכלו להמריא מנמל התעופה בן גוריון. בנוסף, בישראל הסכימו לתנאי כי תושבי עזה בעלי אזרחות אמריקאית יוכלו לקבל ויזת תייר בת שלושה חודשים לישראל.

בשב"כ ובצה"ל התנגדו לדרישות של האמריקאים

בראיון שנערך עמו אמר ברינגר כי ישראל תקל על מעבר אותם פלשתינים בעלי אזרחות אמריקאית מעזה כחלק מההסכם שנבנה עם ארצות הברית. ברינגר אמר כי ברצועה מתגוררים כ-100 עד 130 תושבים המחזיקים באזרחות כזו, ולדבריו, "תאריך היעד הוא ה-22 בספטמבר".

נציין כי ב"הארץ" דווח שההחלטה התקבלה למרות שהדרישות האמריקאיות נתקלו בהתנגדות מצד השב"כ וצה"ל, מחשש לפגיעה בביטחון, אולם הדרג המדיני הורה לקדם בכל זאת את התהליך.

"צעד משמעותי נוסף"

נזכיר כי בחודש שעבר ראש המל"ל צחי הנגבי הודיעעל התקדמות משמעותית בנוגע לוויזות לארצות הברית, זאת לאחר ששגריר ארצות הברית בישראל ניידס חתם יחד עם הנשיא הרצוג על הסכם הדדיות שהוא שלב מקדים לחתימת ההסכם הסופי. "היום מדינת ישראל התקדמה צעד משמעותי נוסף במסגרת מועמדותה לתכנית הפטור מאשרת כניסה לארצות הברית", אמר הנגבי.

"זהו ציון דרך רב חשיבות, המקרב אותנו לעמידה מלאה בתנאים של ממשלת ארצות הברית בנוגע למועמדות לתכנית הפטור. הישג זה הוא פרי עבודה מקצועית מסורה ונמרצת של גורמים רבים במערכת הציבורית הישראלית והאמריקאית".