קרובים מאוד לויזות: נחתם הסכם מקדים - אלו ההתחייבויות של ישראל

הנשיא הרצוג ושגריר ארצות הברית בישראל תום ניידס, חתמו על הסכם ההדדיות, שלב סופי לקראת הסכם הקבע, כאשר יישום ההסכם ייכנס לתוקפו כבר השבוע. ישראל התחייבה לאפשר כניסה לכל אזרח אמריקאי, כולל פלשתינים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 19/07/23 22:58 א באב התשפג

קרובים מאוד לויזות: נחתם הסכם מקדים - אלו ההתחייבויות של ישראל
הבית הלבן, בקרוב ויזות לישראלים, צילום: shutterstock

ראש המל"ל צחי הנגבי הודיע הערב (ד') על התקדמות משמעותית בנוגע לויזות לארצות הברית, זאת לאחר ששגריר ארצות הברית בישראל ניידס חתם יחד עם הנשיא הרצוג על הסכם הדדיות שהוא שלב מקדים לחתימת ההסכם הסופי. הנגבי: "היום מדינת ישראל התקדמה צעד משמעותי נוסף במסגרת מועמדותה לתכנית הפטור מאשרת כניסה לארצות הברית".

נחתם הסכם הדדיות - שלב מקדים להסכם הסופי

השגרירים ניידס והרצוג חתמו על הסכם ההדדיות שמכוחו תמומש קבלת ישראל לתכנית הפטור מוויזה. בעקבות החתימה היום, יתחיל מחר, יישומו של נוהל ההדדיות, המהווה את אחד מן העקרונות המרכזיים בתכנית. הליך המחייב כל מדינה המבקשת להתקבל כחברה בתכנית הפטור. 

הרצוג וניידס, חתמו על ההסכם

הרצוג וניידס, חתמו על ההסכם צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההתחייבות של ישראל

נוהל זה יאפשר לכל אזרח אמריקאי להיכנס לישראל, ובהמשך, עם קבלת ישראל כחברה בתכנית, יאפשר לכל ישראלי להיכנס לארה"ב ללא צורך בוויזה. יישומו המלא של הנוהל יחול על כל אמריקאי באשר הוא, גם על אמריקאים בעלי אזרחות כפולה, אמריקאים תושבי יהודה ושומרון ואמריקאים תושבי רצועת עזה. "יישום הנוהל מחזק את הקשרים הבלתי ניתנים לערעור בין שתי המדינות ותורם במישרין לביטחון ישראל" הוסיף הנגבי. 

הנגבי מפרגן לשגריר ניידס: "עבודה מקצועית ומסורה"

"זהו ציון דרך רב חשיבות, המקרב אותנו לעמידה מלאה בתנאים של ממשלת ארה"ב בנוגע למועמדות לתכנית הפטור. הישג זה הוא פרי עבודה מקצועית מסורה ונמרצת של גורמים רבים במערכת הציבורית הישראלית והאמריקאית, ובראשם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, שעבדו יד ביד לאורך חודשים ארוכים למען השלמתו המוצלחת" ציין הנגבי.