הירי בבורקה: כוחות הביטחון עצרו 5 פלשתינים בחשד למעורבות בעימותים

כוחות של צה"ל ומשטרת מחוז ש"י פעלו הלילה בכפר שבאזור בנימין ועצרו חמישה פלשתינים בחשד למעורבות באירוע בו נהרג קוסאי מעטאן | במוצאי השבת הוארך מעצרם של אלישע ירד ויחיאל אינדור עד ליום רביעי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/08/23 07:51 כ באב התשפג

הירי בבורקה: כוחות הביטחון עצרו 5 פלשתינים בחשד למעורבות בעימותים
עוז ציון במבט מבורקה | , צילום: Flash90

במוצאי השבת האריך בית המשפט השלום בירושלים עד ליום רביעי את מעצרם של אלישע ירד מרמת מגרון ויחיאל אינדור מעפרה, בחשד לגרימת מותו של הפלשתיני, קוסאי מעטאן, ליד הכפר בורקה שבבנימין ביום שישי בלילה. הבוקר (ב') כוחות צה"ל ובלשי ימ"ר ש"י פעלו בבורקה ועצרו חמישה פלשתינים - שני קטינים ושלושה בגירים, בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה באירוע בליל שבת. מהמשטרה נמסר: "חקירה האירוע נמשכת וצפויים מעצרים נוספים".

התקרית בבורקה: שלב אחרי שלב

האירוע החל בשעות הערב של יום שישי כאשר רועה צאן יהודי רעה את הצאן שלו בשטח C, באזור הכפר בורקה - לא בשטח הכפר ולא קרוב אליו. פלשתינים שראו את רועה הצאן החלו לתקוף אותו, ואינדור הזעיק עזרה בעזרת הודעות וואטסאפ.

בתגובה לקריאתו הגיעו מתיישבים ביניהם יחיאל אינדור ואלישע ירד, ומנגד הגיעו פלשתינים רבים נוספים ומצדם נרשמה אלימות קשה שכללה שימוש באלות וידויי אבנים. במהלך העימותים, ככל הנראה, אינדור שנושא נשק פרטי ברישיון, הרגיש סכנה לחייו וירה באוויר מספר פעמים, הפלשתינים המשיכו לתקוף אותם ואבן שיידה אחד מהפלשתינים פגעה בראשו של אינדור והוא נפגע קשה. על פי טענת המשטרה במהלך הירי של אינדור נהרג הפלשתיני, אולם עד הבוקר לא בוצעה נתיחה בגופה על ידי גורמים ישראלים.

הלווייתו של הפלשתיני בשבת |

הלווייתו של הפלשתיני בשבת | צילום: Flash90

לירד מיוחסת עבירת רצח באדישות, אולם המשטרה מודה כי אין לה ראיות כי עשה שימוש בנשק. בנוסף, בית המשפט אשר דן בתיק קבע שלעניין העבירה הזו החשד כנגד ירד נמוך ומייחסים לו שיבוש הליכי משפט. כאשר אינדור נפגע הוא נלקח לקבלת טיפול רפואי והאקדח שברשותו נפל. ירד חשש שאחד מהפלשתינים ייקח את האקדח שנפל בשטח והעביר אותו לביתו של אינדור. במהלך חיפוש של ימ"ר שי ירד בעצמו הפנה את כוחות הימ"ר למיקום האקדח בביתו של אינדור, ובכך הוא מואשם בשיבוש הליכי חקירה.

ההלוויה בבורקה |

ההלוויה בבורקה | צילום: Flash 90

עו"ד אביחי חג'בי שמייצג מטעם ארגון חוננו את ירד אמר בתום הדיון בבית המשפט כי מדובר בחקירה נגועה: "לאחר הדיון אנחנו מבינים שהחקירה הזאת נגועה מתחילתה באכיפה בררנית. הצגנו בפני בית המשפט סרטון שבא ברקע על שיר של שוהדא. ימ"ר ש"י מתחילת הדרך ייחסו עבירות של רצח כשהם יודעים שאין פה רצח. הם מבינים והם הודו היום בחקירה שמספר מתיישבים הותקפו באמצעות אלות, אבנים, כינון ישיר של זיקוקים, ועדיין ייחסו למתיישבים עבירה של רצח. אני בטוח שבימים הקרובים הלקוח שלי והלקוח השני ישוחררו ללא תנאי".