ראש מועצת בנימין על האירוע בבורקה: לא להיות על אוטומט

ישראל גנץ פרסם הבוקר תגובה לאירוע הקשה שהתרחש בתחומי המועצה שלו, בה הוא מחזק את "רועי הצאן היהודים שנתקלים בטרור ערבי שיטתי" | לדבריו, בתגובתו אין גיבוי אוטומטי אלא מענה להאשמות נגד תושביו שהפכו "מתנחלים טרוריסטים": "איך אני יכול לחיות עם זה כראש מועצה?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/08/23 14:16 יט באב התשפג

ראש מועצת בנימין על האירוע בבורקה: לא להיות על אוטומט
ישראל גנץ | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך השבת עשרות פורעים ערבים תקפו רועי צאן בבנימין, אחד נפגע באופן קשה ומספר נוספים נפגעו קל. הפצוע קשה פונה לבית החולים שערי צדק שם נותח בראשו. ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הגיב הבוקר (א') לאירוע הקשה, ואמר: "מדהימה השנאה של חלקים בשמאל הקיצוני... הם נותנים גיבוי אוטומטי לטרור שמאיים עלינו מדי יום. שום עובדה בשטח לא תבלבל אותם. אני מבקש לחזק את ידי כל רועי הצאן היהודים שנתקלים בטרור ערבי שיטתי". בשיחה עם "חדשות כיפה", מסביר גנץ כי דבריו היו תגובה לציוץ של מרב מיכאלי, וכי הוא מגן על תושביו שהפכו "מתנחלים טרוריסטים".

"כל תושב שיגן על חייו, אוטומטית יהיה 'מתנחל טרוריסט'"

אתה לא חושב שיש בהודעה שלך מהבוקר גיבוי למה שהיה בליל שבת?

"זה אירוע קשה כזה שצריך להיות מתוחקר, צריך להגיע לחקר האמת. לא יכול להיות ששופכים את דמנו כהתיישבות, 'המתנחל הטרוריסט'. לא יכול להיות. בסוף המתנחל הטרוריסט זה אתה ואני, ואני לא טרוריסט. המשוואה שדוחפים לנו בין מחבל מתנחל לטרוריסט לא מקובלת, ובטח לא כשיש מציאות שבכלל לא ברור שאלו העובדות. יש בשמאל הקיצוני שנאה חלקים עם שנאה גדולה. על זה אני מוחה".

"אתה אומר 'גיבוי' אבל המצב היום הוא שאותו מתיישב מואשם באופן אוטומטי שהוא 'מתנחל טרוריסט', ואם אף אחד לא יגיד להמתין ושיש חקירה מה אני אגיד לתושבים שלי? מחר כל תושב שיגן על חייו, אוטומטית יהיה 'מתנחל טרוריסט' ואני לא מקבל את הדבר הזה".

הפצוע בית החולים

הפצוע בבית החולים

הפצוע בטרם הניתוח

הפצוע בטרם הניתוח

מה אתה יכול לספר על מה שהיה שם?

"קיבלתי טלפון בליל שבת מאגף הביטחון שיש אירוע עם נפגעים, הם עדיין לא הבינו את האירוע. לא הייתי בבית בשבת, התקשרתי לסגן יו"ר המועצה ואמרתי לו שיש אירוע מורכב, ביקשתי ממנו שיצא לשטח. היכולת שלנו כמועצה זה לפעול יחד עם הצבא והמשטרה ולהבין את המרחב. גם לשיטת הקטגורים ברור שלא מדובר היה במתיישב שיצא לפגוע ולירות בערבים. אין על זה חולק. אנחנו נתקלים בטרור יומיומי מצד ערבים והעדויות מדברות גם שם על אירוע של המון ערבי שתקף יהודים, כיתר אותם וסיכן את חייהם. מכאן ואילך יש פעולות חקירתיות שהן לא תחת התחום שלי. אנחנו נמתין לתוצאות החקירה".

"איך אני יכול לחיות עם זה כראש מועצה?"

היו מי שאמרו שהצבא הפקיר את אותם מתיישבים בליל שבת.

"הצבא חתר למגע בשטח. זה לא נכון שהצבא התמהמה. אני רוצה להגיד תודה לצבא שעשה כל מה שהוא יכול כדי לפעול להגנת התושבים, יחד עם אגף הביטחון. האמירות של 'הפקירו אותנו' לא נכונות. הצבא פעל נכון, ניסה להגיע לשטח ועבד יד ביד עם הסגן שלי ואגף הביטחון כדי לאתר את המקום כמה שיותר מהר. אנחנו לא מגבים אוטומטית וקל וחומר שאסור שיהיה פה סיכול אוטמטי. אנחנו מכירים היטב את הטרור היומיומי של הערבים ויודעים שהיתה שם התקפה קשה שנועדה לפגוע ביהודים"..

גנץ מדגיש בסיום הריאיון כי התגובה שלו היתה למרב מיכאלי, שצייצה אמש: "בממשלת נתניהו יש מפלגה של תומכי מחבלים. תומכי טרור. אם רוצים לגרש משפחות מחבלים – אפשר להתחיל בגירוש משפחת המתנחל המחבל". גנץ: "כשהיא אומרת שיש ממשלה של תומכי טרור ושצריך לגרש את משפחת המחבל הטרוריסט - איך אני יכול לחיות עם זה כראש מועצה? במקרה הספציפי הזה, גם לשיטתה לא היא ולא אני יודעים מה היה, בשביל זה יש משטרה שתחקור, אבל היא בטח לא תתייג את התושבים שלי כמתנחלים טרוריסטים".

עו"ד אביחי חג'בי שמייצג את אלישע ירד: